Óbuda-Békásmegyer önkormányzati képviselője

Béres András

Béres András

Kormányváltást vagy újraválasztást ? ? ? ? ? ? ? LogIQs szavazási útmutató

2014. április 02. - Béres András

 

A vasárnapi választás fő kérdése, hogy marad-e Orbán Viktor kormánya és az előző 4 év kormányzási gyakorlata, vagy kormányváltás lesz Magyarországon. Vajon folytatódik-e a trafik- és földmutyik kora, milliók további elszegényedése, a fiatalok tömeges külföldre menekülése, az európai értékek ázsiaira cserélése, a demokrácia leépítése és a nemzeti cinizmus rendszere, vagy változás történik? Ehhez képest minden más kérdés, miszerint XY közkedvelt, vagy közutálatnak örvendő politikus képviselő lesz-e, bejut-e például az LMP a Parlamentbe, vagy valamelyik kamupárt eléri-e az állami támogatáshoz szüksége 1%-ot sokadrangú probléma a a választók döntő többségének és a magyar társadalom szempontjából.

 mérlegxx.png

Mivel a Fidesz új választási törvényében teljes mértékben saját érdekei szerint szabályozta a szavazást és sokan nem látják át teljesen az új választási rendszert, igyekszem a kormányváltás/kormány-újraválasztás szempontjából elemezni a lehetőségeket. Elmondom, ki hogyan maximalizálhatja szavazata értékét, egy olyan rendszerben, amely a kormány újraválasztására és az ellenzéki szavazatok leértékelésére lett megalkotva. Magyarán most, hogy 4 év után először nyilváníthatjuk ki eredményesen a politikusokkal kapcsolatban kialakult véleményünket, mit eredményez a szavazatunk?  

A választást, azaz a kormány sorsát elsősorban az egyéni jelöltekre leadott szavazatok döntik majd el. Az egyéni szavazatunk azért is értékesebb, mert sok körzetben néhány szavazaton fog múlni, hogy kormánypárti, vagy ellenzéki jelölt kerül be a Parlamentbe. A választás egyfordulós, és a Fidesz érdekeinek megfelelően sok az egyéni jelölt, számos körzetben több, mint 20-an versengenek az első helyért. Egy ilyen körzetben akár nagyon alacsony támogatottsággal is végezhet valaki a mandátumot érő első helyen, ha a többi szavazat megoszlik a másik 19 jelölt között. Ezért ha valaki azt szeretné, hogy a szavazata kormányváltó szavazat legyen, úgy a győzelemre legesélyesebb ellenzéki kihívóra érdemes szavaznia, ami jelenleg szinte minden körzetben a baloldali Kormányváltó pártok /MSZP, Együtt-PM, DK, Liberálisok/ „ötlogós” szövetsége. A többi pártra leadott szavazat a kormányváltás szempontjából elvész és csak töredékszavazatként hasznosul tovább. Így a szavazat értéke sokkal kisebb lesz, mert míg az egyéni jelöltek versenyében akár néhány szavazat is megfordíthatja az eredményt, addig majdnem 100 000 töredékszavazatra lesz szükség egy mandátum megszerzéséhez.

A pártlistákra leadott szavazatok csak azoknál a pártoknál hasznosulnak, akik elérik az 5%-os küszöböt. /Pártszövetségek esetében ez 10%, vagy 15% is lehet./ A jelenlegi közvélemény-kutatási adatok szerint ez biztos sikerülni fog a Fidesz-KDNP-nek, a Kormányváltók baloldali szövetségének /MSZp, Együtt-PM, DK, Liberálisok/ és a Jobbiknak. Azaz aki azt szeretné, hogy a listás szavazata biztos hasznosuljon, annak a három nagyobb erő egyikére érdemes szavaznia. Ha valakinek nagyon szimpatikus az LMP, szavazhat erre a pártra, kockáztatva, hogy esetleg elvész a listás szavazata, de lehet, hogy besegíti az LMP-t a Parlamentbe. A többi pártra leadott listás szavazat szinte biztosan elvész, azaz áttételesen Orbán Viktor győzelmét segíti.

Ezen logika alapján kinek mire érdemes szavaznia?

Aki szeretne további 4 évet adni Orbánnak a folytatásra, annak célszerű a Fideszre szavaznia egyéniben és listán is.

Aki szeretné leváltani a kormányt, annak a Kormányváltó 5 párti /ötlogós/ szövetségre érdemes ikszelnie, mind egyéniben, mind listán, mert nekik van a legnagyobb esélyük arra, hogy legyőzzék a Fidesz egyéni jelöltjeit és megszerezzék a kormányváltáshoz szükséges parlamenti többséget.

A Jobbik listás szavazatok  egy Fidesz-Jobbik koalíció esélyét növelik, míg az LMP-re leadott voksok akkor is érdektelenek a kormányváltás szempontjából, ha a párt esetleg bejut a Parlamentbe. Aki más, várhatóan a parlamenti küszöböt távolról ugató pártokra szavaz, az biztosan elvesztegeti a szavazatát. Tehát pont akkora hatással lesz a végeredményre, mintha otthon maradt volna.

Aki nem megy el szavazni, az mások kezébe adja a döntést, és egyértelműen Orbánt segíti, mivel az alacsony részvétel a Fidesznek kedvez, mert ők a Kubatov lista segítségével egyenként megkeresik a szimpatizánsaikat és elviszik őket választani, míg sok a kormánnyal is elégedetlen bizonytalanok véleménye nem kerül kifejezésre.

Ha olyan, győzelemre esélyes egyéni jelöltet indítanak a kormánypártok, vagy legerősebb kihívójuk a Kormányváltók szövetsége, aki a választó számára korrupciós ügyek, vagy eddigi közéleti szereplése miatt vállalhatatlan és pártpreferenciájától függetlenül büntetni szeretné ezt a jelöltet, annak érdemes a legerősebb ellenjelöltre szavaznia. /Fideszes „büntetendő” jelölt esetében a Kormányváltókra és fordítva/

Összességében a kormányváltás érdekében a Kormányváltók ötlogós szövetségére érdemes szavazni, a kormány újraválasztásáért pedig a Fideszre. A többi párt egyéni jelöltjeire leadott szavazatok csak töredékszavazatként hasznosulnak, sokkal kisebb súllyal, azaz nyilvánvalóan a Fidesz kormány maradását segítik elő.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://beresandras.blog.hu/api/trackback/id/tr365890032

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A szavazatok jelentéséről és a szavazások értelméről II. - Lehet-e több kettőnél? 2014.04.03. 10:08:41

Legutóbb azt fejtegettük, hogy a szavazatnak szinte lehetetlen jelentést adni, mert az egyén szavazata csak áttételeken keresztül ér el valamit, ami egyébként alig van összefüggésben az eredeti szándékokkal. Azt is pedzegettük, hogy a szavazó inkább dö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:35:40

@Khal Drogo: A "vérdemokrata" valahogy úgy van vele, hogy a Jobbik ne indulhasson, mert náci. A kis pártok ne indulhassanak, mert kicsik.

A Fidesz pedig úgy is elcsalja a választásokat, tehát az EU állapítsa meg a mi győzelmünket. Aztán majd valamikor rendezünk egy szavad választásokat.

Ami a gáz, hogy van benne ráció, Ukrajnában lényegében ez történt az EU és az USA támogatásával.

Sexual Harassment Panda 2014.04.03. 10:36:07

@Khal Drogo: nyilván, de a kormányváltásnak is ellenfele a jobbik, érzhető hogy támadják.
Megpróbálják összemosni a fideszt a jobbikkal, illetve a jobbikkal riogatnak .
Holott egy fideszjobbiknak csak egy nagyon szoros eredménynél lenbe m8nimális esélye.
Azt már nem is említem, hogy a jobbiknak ez egyáltalán nem érdeke

Khal Drogo 2014.04.03. 10:36:42

@Amadeus62: Én nem tudom milyen lelkületű a nép. Azt látom hogy ezek népszerű hívószavak.

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:37:43

@high up!: Csak mondom, hogy anyádat sértegesd, ha képtelen vagy b+ egy hozzászólásra normálisan reagálni akkor takarodj a picsába, legalábbis ami az én hsz-eimet illeti.

Nem igaz b+, hogy az összes ballibsi gyökeret nekem kell kezelnem.

Amadeus62 2014.04.03. 10:38:43

@Khal Drogo:

Antikapitalista, privatizáció ellenes. Jobboldali gazd.pol ellenes... Vagy nem?!

2014.04.03. 10:40:13

@♔batyu♔: Ja. A savazós bácsi, meg a büntetett előéletű önkéntes biztonsági őr. Beépített mszp ügynökök voltak, biztos. Ner kompatibilis vagy.

Sexual Harassment Panda 2014.04.03. 10:40:25

@high up!: azt meg végképp elhallgatják, hogy Izland azért sem akar eu-tag lenni, mert nem akarja átadni a vizeit halászatra, az eunak, amikor ő is ki tudja használni.Mint pl Norvégia az olajat; vafy Svájc a bsnkrendszerér..
MO nak viszont semmilye sincs; a gdp nagy részét az eu-kereskedelem adja.

2014.04.03. 10:41:29

@♔batyu♔: Azon el sem gondolkoztál, hogy veled van a baj?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.03. 10:41:45

Alapvetően, ha nyerne a ballib szövetség most, katasztrofális eredményei lennének ennek. Nincs most a Fidesznek alternatívája.

Hozzáteszem: a Fidesz nem megoldás semmire, nem folytat jó politikát.

Itt arra van szükség, hogy új erők tudjanak kibontakozni. Ennek feltétele most a ballib bukás, aztán meg 4 év múlva a Fidesz bukása.

2014.04.03. 10:43:08

@Sexual Harassment Panda: Ne bassz! És a Széles féle energia? A víz???? Hát nem tudod, hogy a nemmondjuk ki kicsodák meg akarják szerezni a földet , mert itt aztán van víz? Sehol a világon, de itt!

gyászhuszár 2014.04.03. 10:44:05

nincs jó választási megoldás. ha marad a fidesz kilopják a maradékot továbbra is büntetlenül, persze a 2/3-dal azért biztonságosabban lehet ezt csinálni. ha meg jönnek a libásék kormányváltó csapata akkor az első 2 év arról fog szólni miért nem lehet kormányozni mert minden kulcs pozícióban Orsósék embere van. A jobbik sem megoldás ld. korábban Ausztriában mi volt, nem kell nekünk gazdasági embargó, bojkott, hogy cigányfejű Vonának hatalma legyen, hogy neki jó legyen. A kicsikkel lenne jó operálni, de nincs sajnos társadalmi támogatottság. Szóval nem könnyű, de nekünk nem valószínű, hogy bármilyen választást követően megváltozik az életünk. Itt az a tét, hogy a fidesz tovább tud-e mutyizni..

Sexual Harassment Panda 2014.04.03. 10:45:33

@Könnyen elkaptuk, uram!: A vizet el lehet adni?
Ha igen, akkor miért nem abbôl él az ország?

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:46:02

@Könnyen elkaptuk, uram!: Csürhe az ballibsi oldalon is van. Lehet persze ragozni.

2014.04.03. 10:46:24

@♔batyu♔: Nem baj, majd énekelheted, hogy:
Április hétről szóljon az ének
Felszabadított minket a párt!
Meg Orbán apánk.
Végül is tiéd a mennyek országa.

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:49:46

@Könnyen elkaptuk, uram!: Már hogy gondoltad? Ha te szerintem marhaságot írsz, akkor az a helyes, ha sértegetlek?

Én nem vagyok demokrata, már többször említettem, ezért senki véleménye nem sértő számomra attól, hogy az enyémtől eltér.

Khal Drogo 2014.04.03. 10:51:10

@Amadeus62: Én a baloldali program alatt azt értem hogy magas állami visszaosztási szint, jelentős állami szerepvállalás a gazdaságban és annak irányításában. Erre vevő a magyar lakosság láthatóan.

2014.04.03. 10:52:35

@Sexual Harassment Panda: A víz a jobboldal egyik buta riogatásának tárgya volt. Mert minket mindenki támad, különösen a nyugat meg a tudjukkik.
Szatíra.

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:53:52

@maxval a gondolkodó birca: Nem értek ezzel egyet, mert akkor jó a gazdaságpolitika, ha a GDP a nélkül nő, hogy mögötte az adósság is nőne. Persze ezt elérni nem megy áldozatok nélkül, de 2014-18 között már más lesz a helyzet mint 2010-14 között.

Szerintem túl sokat várunk el egy kormánytól.

Sexual Harassment Panda 2014.04.03. 10:56:26

@Könnyen elkaptuk, uram!: aha!
Ez a "mindenki minket másol, mer' úgy karistol a gyorsnaszád, hogy beb.szod a fejed, ha nem kapaszkocc" baloldali megfelelője?:)

kandúrkoma 2014.04.03. 10:59:30

@dr kíváncsivagyok:
"Egyébként is, ahhoz hogy ebben az országban érdemes legyen kormányváltást csinálni, előtte egy teljes és alapos ellenzékváltásra lenne szükség."

"Tegyuk fel , hogy igazad van...
Van esély erre , ha Orvbán marad ????
Mire észbekapsz,..már tiltott dolog lesz a demokrácia!"

Azért ennyire sötét színben nem látom a dolgokat, hogy Orbán most még egyszer utoljára nyer, aztán április 7-én kétharmaddal örökös nemzetvezetővé választatja magát, feloszlatja a Parlamentet, betiltja az összes baloldali pártot és az összes gyümölcsöt a narancson kívül, Gyurcsányt és Mesterházyt pedig felnégyelteti és testük négy darabját a legnagyobb magyar városok kapujára szögezteti.
Az ilyen "hamostnemszavazolaZösszefogásra akkorholnapvégeademokráciának" típusú duma pont az a demagóg agymosás, aminek én a magam részről ugyanúgy nem vagyok hajlandó bedőlni, mint jobboldali párjának ("hamosnemszavazola Viktorra akkorholnapkilövetiaszemedaGyurcsány").
Pont ez vezet oda, hogy az ország tovább dagonyázzon a lövészárkokban, miközben a 2 nagy maffia tovább hízik.
Sokkal reálisabb veszélynek érzem az ország szempontjából az Orbán-diktatúránál azt, hogy hosszú távon a két nagy blokk által generált állandó hisztéria és szembenállás miatt fog az ország hosszú távon a jelenlegi megosztott, előre mozdulni képtelen állapotában stagnálni.

angyalföldi partizán 2014.04.03. 11:00:16

a baloldalra szavazok. egy kicsit őrült,egy kicsit hülye vagyok,de az ápolók szerint nem veszélyes.
tehát 6.-án kiszökök az intézetből és ha el tudom olvasni a listát, akkor ikszelek az Attisra meg a Ferire,mert olyan snájdig emberek.

_most_ 2014.04.03. 11:02:25

egyetértek, aki kormányváltást akar, azoknak a kormányváltó szövetségre kell szavazni, ez logikus. Aki meg azt akarja, hogy folytassa a fidesz az ámokfutását, annak nem sok esze van :D

kandúrkoma 2014.04.03. 11:05:43

@Béres András:
"@Khal Drogo: Én a kormányváltás szempontjából írtam, hogy nem érdemes kis pártokra szavazni. Azaz aki kormányváltást szeretne szavazzon a Kormányváltók 5 párti szövetségére, mert különben elvész a szavazata. A jelenlegi állás szerint 3 erő jut be a Parlamentbe a többire leadott szavazatok elvesznek."

Ez így finoman szólva csúsztatás, az LMP a kutatások szerint bejut. Ja hogy ők a konkurencia?

"Különben "hála" a Fidesz cinikus választási törvényének a valódi kis pártoknak szinte alig maradt esélye, ellenben üzleti vállalkozásként működő kamupártok 100 milliókat kapnak az adófizetők pénzéből."

1) A valódi kis pártok és a kamupártok tudtommal ugyanúgy megkapják a százmilliókat. Vagy láttál a törvényben külön paragrafust, ami szerint a kamupártnak 100 milka jár, a "valódi" kis pártnak pedig LFS?
2) A valódi kis pártoknak és a kamupártoknak pontosan ugyanolyan esélye van bejutni a Parlamentbe. Ugyanaz a kritérium vonatkozik rájuk: gyűjteni kell 5% szavazatot.
Ez az egész komment egy merő csúsztatás, a legrosszabb fajtából.

HgGina 2014.04.03. 11:13:43

"A vasárnapi választás fő kérdése, hogy marad-e Orbán Viktor kormánya és az előző 4 év kormányzási gyakorlata, vagy kormányváltás lesz Magyarországon."
Akinek ez kérdés, az egy agyatlan ökör. Nem akartam fa5zt írni. Ja, de.

"Hogyan szavazzunk, ha le akarjuk váltani a kormányt?"
Hülyén.

Jock Ewing 2014.04.03. 11:15:48

Tegyük fel nyer a kormányváltók gyülevész csapata.
Mégis mennyivel? Max. 1-2%-kal szereznek többet, mint a Fidesz. ( persze csak akkor, ha tételezzük fel, például Orbánnak utaltak Simon számláiról és ez holnap kiderül )

Na, akkor mi lesz?
Kisebbségi kormány alakul?
Mert ugye ott van még a jobbik is, amiről minden libsi-bolsi mélyen hallgat.

_most_ 2014.04.03. 11:16:03

@kandúrkoma: nyilván Orbán nem vezet be nyíltan diktatúrát, hisz azért a demokrácia látszatát fenn kell tartania. De jól látható a jelenlegi választási törvényeket megnézve, mennyire könnyű befolyásolni a választást, amin az egész demokrácia alapul. Ott van a választókerületetek átszabása, a pártkampányok korlátozása, a kamupártok szavazatmegosztó hatása, a fideszes és közmédia folytonos propagandája, a közpénzekkel való kampányolás, a fideszes "civil" szervezetek állami támogatása.

kalandfereg 2014.04.03. 11:16:13

Szerintem nagyon nem kéne az Indexnek a legkiemeltebb cikkében egy Együttfogás kortesbeszéd blogbejegyzést hoznia, ráadásul úgy, mintha az valamiféle tudományos, matematikai igazság lenne.

kalandfereg 2014.04.03. 11:17:00

.. és konkrétan azért nem, mert ez a blogbejegyzés nem a Fidesz ellen íródott, hanem az LMP ellen...

kalandfereg 2014.04.03. 11:17:52

...következésképpen szándékával ellentétben a Fideszt erősíti...

Quendel Gáspár 2014.04.03. 11:18:36

@kkornel: Sajnos nincs sok választás. Én befogom az orrom és leszavazok az 5 párti listára. Mást nem tehetek. Ha az LMP-re szavaznék, akkor:
a) kockáztatnám, hogy ha nem kapnak 5%-ot akkor elveszik a szavazat
b) nem biztos, hogy Schiffer a kormányváltásban érdekelt.

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 11:22:42

@Khal Drogo:
"Kérdés hogy a szocialista-liberális értékrendet mennyire képviseli hiteles az MSZP a választók szemében..."

Vészhelyzetben szarni kell a "hitelességre"...
Most a demokrácia a tét !
Most" kelet , vagy nyugat " a tét !

dingó29 2014.04.03. 11:22:53

@Zoltanius: "Az említett személyek nem rombolták le a demokráciát"

Nem hát. Tüntetők szarrá verése az a demokrácia legfőbb jele:

"Nem vették el az emberek magántulajdonát"

Hát persze, hogy nem. Csak az állami vagyont lopták szét (ami ugye közvetve a lakosság tulajdona)

"nem tették közröhej tárgyává az országot,"

Az öszödi beszéd meg Gyurcsány BBC interjúja elégé röhejessé tett minket.

"nem hajtották 40 pár ezerért közmunkára a saját territoriumukra a munkanélkülieket,"

Ez igaz simán lehetett othon ülni és éhezni 20 pár ezerből

"nem hajtották igába az iskolákat "

Úgy biza. Inkább bezárták őket

Aszpartám 2014.04.03. 11:24:03

Kissé offolok, de sose fogom megérteni, a sok szerencsétlen miért libsizik még mindig? Miért kardinális szitokszó a libsi? Ti mind kőkonzervatívok vagytok, akik megvárják a házasságot a szexszel, soha nem mozdultok ki a züllött éjszakába, a feleségetek festetlen hosszú csatos hajjal ül a lelkigyakorlaton, a gyerek pedig minden reggel kimegy a jurta mellé kumiszt fejni? Tényleg, faszombamár, miért a konzervativizmus a jó, a liberalizmus meg a főellenség?

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 11:25:46

@Sexual Harassment Panda:

"Napi 20x leírod hogy "csuti ártány", főműsoridőben, az indexen, ahol csak ellenzéki blogok vannak."

Még egyszer , hogy rogzodjon :

A csuti ártány tobbet ártott az országnak mint az osszes tobbi nacionalista jobboldali politikus Gombostol- Horthy - ig !

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 11:28:26

@dingó29:
"Tüntetők szarrá verése az a demokrácia legfőbb jele: "

Te osszekevered a tuntetést a csocselék gyújtogatásával...
Tuntetést nem illik eroszakkal leverni,...de a gyújtogatókat , a kockakovel dobálókat A FEJLETT DEMOKRÁCIÁKBAN IS keményen elintézik...nézz utána...

kandúrkoma 2014.04.03. 11:38:26

@_most_:
"De jól látható a jelenlegi választási törvényeket megnézve, mennyire könnyű befolyásolni a választást, amin az egész demokrácia alapul. Ott van a választókerületetek átszabása, a pártkampányok korlátozása, a kamupártok szavazatmegosztó hatása, a fideszes és közmédia folytonos propagandája, a közpénzekkel való kampányolás, a fideszes "civil" szervezetek állami támogatása."

Mindez a látszattal ellentétben nem a mindenkori Fidesznek kedvez, hanem a 2014-es Fidesznek, illetve a mindenkori kormánypártoknak. 2018-ban nagy valószínűséggel ez lesz a végzetük. Ha most a népszerűségük országos szinten nem lenne nagyobb, mint az ellenzéké (amiről baloldali érzelmű polgártársaim azért hajlamosak néha megfeledkezni), a jelen rendszerben ugyanúgy elbuknák a választást, minden választókerületi szabás-varrás ellenére. A rendszer csak rásegít erre, túlkompenzálja - a győztest. (És nem feltétlen a Fideszt. Ha az ellenzék győzne, őket kompenzálná túl.) A pártkampányok korlátozó hatása az összes pártra vonatkozik, azt meg senki se tiltja meg a baloldalnak, hogy ők is létrehozzák a maguk CÖF-jét. Az hogy kormánypropaganda megy a közmédiában, és a miniszterek a választások előtt avatnak sztrádát és vágnak át szalagot, mindig is előfordult, kapaszkodjatok, a baloldali kormányok idején is. A kispártok indulása nem látom be, hogy miért csak a baloldalt sújtaná.

Persze nem akarom azt mondani, hogy mindez tisztességes és rendben van így, mert ez nem igaz. Én is jobb szeretném, hogy legyen egy pártfüggetlen közmédia, egy átlátható kampányfinanszírozás.
Amire ki akarok lyukadni az az, hogy ez az egész nem működne, és a Fidesz az egészet megsüthetné, ha lenne egy hiteles, kompetens, népszerű és tökös ellenzék.
És ugyanígy: ha 2018-ra lesz egy hiteles, kompetens, népszerű és tökös ellenzék, akkor a Fideszt 2018-ban semmiféle választási reform nem fogja megvédeni a bukástól. (Azt nem hiszem, hogy 2018-ban meg mernének majd játszani a választások előtti évben egy újabb választójogi reformot az akkori közvélemény-kutatásokra alapozva. Ezt most meg lehetett csinálni, meg lehetett indokolni, átment. Akkor nem fog.)

Tehát, kedves baloldali ellenzéki Összefogás: ne siránkozni tessék a választókerületi határokon, a kis pártokon meg a CÖF-ön meg a többin. Nem ezért fogjátok elbukni a választást.
Hanem tessék hiteles ellenzéki politikát csinálni, megszabadulni a lejáratódott arcoktól, a Gyurcsányoktól, mindenféle Simon, Kuncze és Fodor Gáboroktól, Szanyi kapitányoktól és hasonlóktól. Tessék csinálni egy koherens, egységes programot. Tessék megújulni.
Majd akkor lehet beszélni kormányváltásról.
Addig viszont NEM FOG MENNI.

odamondó 2014.04.03. 11:38:36

Jó kis agymosó bejegyzés lett.

Persze a Fidesz is egy szar, de hogy a gyurcsányra fodorra kunczéra és a hasonló elmúlt 24 évben lejáratott nevekre szavazzon valaki a fidesz helyett annak eléggé skizofrénnak kell lennie.

Ott a jobbik mint alternatív kormány váltó erő. Ez a fidesszel összemosás egy halvány próbálkozás.

high up! 2014.04.03. 11:39:34

@Sexual Harassment Panda:

Így igaz, az izlandi GDP majdhhogynem csak a halászatból áll, ha ez befuccsol, akkor majd gyertyával fognak világítani a holland meg brit meg egyéb népek vissza nem fizetett megtakarításaiból összeharácsolt luxus lakásaikban.

Az Átlaghülyemagyaroknak ez lenne a magyar recept, a követendő példa.

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 11:40:47

@odamondó:
"Ott a jobbik mint alternatív kormány váltó erő."

Ezt hál Istennek sem az EU , sem a világ demokratikus része nem fogadná el.

kandúrkoma 2014.04.03. 11:40:48

@Quendel Gáspár:
Schiffer realista, tudja hogy nem lesz kormányváltás.
Ő már 2018-ban gondolkodik, és nagyon jól is teszi.

high up! 2014.04.03. 11:41:59

@♔batyu♔: "Nem igaz b+, hogy az összes ballibsi gyökeret nekem kell kezelnem"

Ah értem, küldetés tudat! Nálunk azonban inkább elmebetegnek hívják az ilyet.

De miért nem nyitsz praxist a piros-fehér-zöldbe öltöztetett Nemzeti Gyökerek kezelésére is? Ki se kellene mozdulnod otthonról.

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 11:44:42

A kozvéleménykutatók meg elmennek a kurva anyjukba...

2002 - ben mit jósoltak ?
12 % - os Fidesz gyozelmet !
2006 - ban mit jósoltak ?
4 % -s Fidesz gyozelmet...
Más ország , de ugyanaz a eset : Ficónak mit jósoltak ?
10 % - os gyozelmet !

Most mit jósolnak ?
Folényes Fidesz gyozelmet...
Azt,...meg a faszomat...
5000 megkérdezettbol 1000 ha valaszol !
Kik ezek ?
Biztosan nem ellenzékiek , akik tudják milyen eszkozokkel él a Fidesz...

Sexual Harassment Panda 2014.04.03. 11:45:14

@Quendel Gáspár: ott a pont!
Schiffer olyan szépen beáll a fidesz mögé mint a pinty.
Ha úgy alakulna a helyzet, fidedz/kdnp/lmp.
simàn..

kigyurt álat 2014.04.03. 11:50:03

@Quendel Gáspár: mert az 5 párti listától mit vársz? Kormányváltás velük soha nem lesz, csak bebetonozódik a jelenlegi helyzet, ezért egy ellenzéki szavazónak ők nem reális választás. Az LMP szerintem bejut, 4 éve is a küszöb alatt jósolták, mégis bejutott.

kigyurt álat 2014.04.03. 11:53:18

@Sexual Harassment Panda: Ez hülyeség, az lmp az mszp-t tudná leváltani a baloldalon, feltéve ha bejut, az mszp meg nem jut be.

high up! 2014.04.03. 11:53:19

@♔batyu♔: "akkor jó a gazdaságpolitika, ha a GDP a nélkül nő, hogy mögötte az adósság is nőne. Persze ezt elérni nem megy áldozatok nélkül, de 2014-18 között már más lesz a helyzet mint 2010-14 között."

Feltétlenül. Még ennél is szarabb. Tovaris Orbanescu 2010-14-ben beszedte a GDP 20%-át (manyup + sarcok), az emberektől, aztán az államadósság még csak növekedett is. A GDP meg összesen nőtt 1 %-ot a maTROLLcsizmus 3 évében.

Na de mi lesz akkor, amikor 2014-18 között tényleg le kell majd vinni az államadósságot 70% alá a m ostani 83%-ról, mert a nyugati válság országok erőteljesen konszolidálódtak és tartani kell velül a lépést? Azzal az 1%-os gilisztányi magyar GDP növekedéssel, ami 2014 végére úgy is kifújt.

Na szóval mi a képlet arra, hogy a Nemzeti Versenyautócskát ne kelljen átnevezni Trabantra a világ Formula-1 istállója mellett?
na szóval az a képlet barátom, hogy az eddigi 20% GDP-nyi sarc mellé a következő ciklusban újabb 20%-ot fognak rólad lehúzni.

Ezért mondomn, hogy öröm lesz nézni, ahogy a Nemzeti Birkatábor rémülten konstatálja majd 2015 körül, hogy úgy kifingott a Hordószónokai szebb jövője alatt, mint ahogy a ballibsik gyúrtcsány alatt.

FOLYTASSUK!

kigyurt álat 2014.04.03. 11:57:33

@high up!: téged nem lehet meggyőzni, mert a szélsőbal keménymagot képviseled :)
De ezt nézd!:
www.portfolio.hu/gazdasag/megerkezett_a_legszebb_londoni_prognozis_magyarorszagrol.3.197353.html

Az előrejelzések egyre pozitívabbak, és ez csak javulni fog.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2014.04.03. 12:02:00

Kösz, de én nem kérek többet a bal oldali zombi hordából. Bohóckodtak eleget. Tudom, nagyon jó lenne ismét közel férni a közpénzekhez, a bal oldali talpnyalók is már nagyon ki lehetnek éhezve, de nem érdekel a sorsuk.
Választottam pártot, ami nem a fidesz, nem az mszp és társai, és nem a jobbik.

odamondó 2014.04.03. 12:14:15

@dr kíváncsivagyok: ez is csak a világ kétszínűségét mutatja hogy a bajnaigyurcsányfodorkuncze hányadék az oké de a jobbik nem.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.04.03. 12:16:00

@dr kíváncsivagyok: ">>Ott a jobbik mint alternatív kormány váltó erő.<<

Ezt hál Istennek sem az EU , sem a világ demokratikus része nem fogadná el."

S ez mit jelent? Nem ismerné el egy legitim választás eredményét, aztán megindulna tankokkal vagy mit?

Hannibal ante portas 2014.04.03. 12:43:40

"A vasárnapi választás fő kérdése, hogy marad-e Orbán Viktor kormánya és az előző 4 év kormányzási gyakorlata, vagy kormányváltás lesz Magyarországon."

Jó hírem van: marad!

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 12:45:21

@greatwideopen:
"S ez mit jelent? Nem ismerné el egy legitim választás eredményét, aztán megindulna tankokkal vagy mit? "

Azt jelenti , hogy éhen halnál bazmeg...
Kivonulnának az autógyáraktól kezdve a bankokig minden gazdasági szereplo...

Khal Drogo 2014.04.03. 12:46:28

@dr kíváncsivagyok: Ennél több kéne, mert ez a jajveszékelés kevés.

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 12:47:09

@Hannibal ante portas:
"Jó hírem van: marad! "

Azért jobb ha a csaladod elzárja 6- án este a gyógyszereket és az éles tárgyakat...
Lesz nagy sírás-rívás : "ahazanemlehetellenzékben"- ezés !

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 12:48:35

@Khal Drogo:
"Ennél több kéne, mert ez a jajveszékelés kevés. "

Azért fél a csuti ártány annyira 2002 ismeretében ?

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 12:50:07

@Gamma Leonis:
"Választottam pártot, ami nem a fidesz, nem az mszp és társai, és nem a jobbik. "

Találgatok :
Kétferkú kutya párt ?
Mert annak is tobb esélye van beleszólni a politikába , mint az elempének...

Hannibal ante portas 2014.04.03. 12:51:50

@dr kíváncsivagyok: szocialista értékrend sosem volt, ami volt, arról jobb, ha hallgatunk. a liberálisat meg már rég eltörölték a fejlett Nyugaton, itthon meg kiírták magukat a történelemből. Nincs ehhez szükség OV - ra.

Hannibal ante portas 2014.04.03. 12:55:27

@dr kíváncsivagyok: "A kozvéleménykutatók meg elmennek a kurva anyjukba..."
és te hová indulsz, pallérozott barátom?

Hannibal ante portas 2014.04.03. 12:56:18

@dr kíváncsivagyok: Tudsz már valamit a legújabb láncszavazásról? netán pontos eredményt?

HgGina 2014.04.03. 12:56:29

@dr kíváncsivagyok: sem az autógyárak, sem a bankok nem hülyék. Egy se vonulna ki. Na jó, talán az észak-koreai Kim Dzsong-un Takarékszövetkezet és a Phenjan Car Industry, mind a két alkalmazottjával.

Khal Drogo 2014.04.03. 12:57:33

@dr kíváncsivagyok: Nem ismerem Orbán észjárását. Még beszélni sem beszéltem vele soha, ezért megkérdezni sem tudom tőle.

kandúrkoma 2014.04.03. 13:08:06

@dr kíváncsivagyok:
"Azt jelenti , hogy éhen halnál bazmeg...
Kivonulnának az autógyáraktól kezdve a bankokig minden gazdasági szereplo..."

Ugyanolyan gyorsan pucolnának mint amilyen gyorsan most érvényesítik a gazdasági szankciókat Oroszország ellen a Krím miatt...
Amíg pénzük, üzletük van itt, addig nem mennek azok sehova se. Légy nyugodt.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.04.03. 13:09:34

@high up!: És nem elég, hogy egy 300 ezres országot hasonlít össze egy tízmillióssal, ráadásul Izland egy kicsi sziget az Atlanti óceán közepén. Jelentős mennyiségű geotermikus energia potenciállal, és nagyon sok hallal. Gazdasága kimerül a cementgyártásban és a halászatban. Szerintem nem lehet összehasonlítani a két országot, mert nekünk lófaszunk sincs nem nemzeti kincseink. A Mangalicát és a szürkemarhát elfelejthetjük.

dukeekud 2014.04.03. 13:20:42

Szerintem is inkabb ellenzek valtasra volna szukseg, a kormannyal minden ok, MARADHATNAK.

Gandalf(helyett) 2014.04.03. 13:31:44

@cönde: Hát, inkább ne sírj.

Igazából nincsenek ennyien akik valóban ennyire hülyék (vagy nem hülyék, csak amolyan "vallási" fanatikusok - valahol ezzel hozták őket össze, és szerintem is találó ez a szó).
Szóval nincsen ennyi hülye, és hívő. A legtöbb több nicknéven "fut".

El kell menni szavazni. Lehet, hogy nem tetszik a (legújabb nevükön) "Kormányváltók" minden figurája, de érdemes kipróbálni, mert ott aztán biztos, hogy nem egy vezír szava dönt egy személyben.

Kivlov 2014.04.03. 13:36:51

"Öt ok, amiért a baloldal nem hisz a felméréseknek"
index.hu/belfold/2014/04/03/ot_ok_amiert_a_baloldal_nem_hisz_a_felmereseknek/

Nem ellenzéki portálokon meg ez a címszó:
275 ok, amiért a nép nem hisz a baloldalnak... :D

Kivlov 2014.04.03. 13:37:44

@Gandalf(helyett):
"Lehet, hogy nem tetszik a (legújabb nevükön) "Kormányváltók" minden figurája, de érdemes kipróbálni"

minek? már kipróbáltuk. 8 éven keresztül sz*pott a nép...

5perc 2014.04.03. 13:39:44

Az írásból is látszik, hogy az mszp is - esélytelen kormányrajutásakor - egy ellensúly - lmp, kispártpk nélküli "demokráciát" akar, mint a fidesz.
Ezért kell most még kispártokra szavazni. Hogy legközelebb ne valamilyen bonyolult csomagban kelljen mszp-re szavazni. Sok kispárt most még mindig job, mint 4 év múlva cask az mszp!

high up! 2014.04.03. 13:57:19

@kigyurt álat:

na ne röhögtess már ezekkel az előrejelzett mennyországokkal.

2012-ben még júniusban is 1,8%-os GDP növekedést jósoltak a legprofibb szervezetek is. Aztán lett MÍNUSZ 1,7%

2011 közepén Orbanescu sorra adta ki a kommünikét, miszerint 2014-re 65%-ra fog csökkenni az államadósság. Aztán megemelkedett 83%. Meg ki tudja még meddig.

Szóval hagyjuk már ezt, hogy az Átlaghülyemagyaroknak mindig elmonjdják a 77 magyar népmesét, ha meg nem jön be, akkor meg jön a Jollyjoker: de majd jövőre bejön!
A birka meg ezt a népmesét is lehiszi, aztán ezért lehet a 80%-nyi Átlaghülyemagyart 1100 éve az orránál fogva vezetni.

Barátom: elszámoltatás kellene most már az ígéretekről és eredményekről, nem pedig egy újabb 1100 éves néphülyítés, hogy
"Ti értettétek rossszul. Amúgyis, én veletek vagyok, együtt meg a komcsik ellen vagyunk, tehát Hajrá Magyarországom, Hajrá Oligarchám!"

♔batyu♔ 2014.04.03. 13:58:59

@Kivlov: Ezek a Bajnaiék hülyének nézik az embereket.

2010-ben elkúrják, majd 2014-ben változatlan névsorral, még olyanokat sem hagynak ki mint Fodor, Bokros, odaállnak, hogy kormányt váltanánk.

Aztán amikor a többség beint nekik, meg vannak sértődve és azt mondják, hogy a nép a diktatúrát szereti.

Holott a nép csak az ilyen alakokat nem szereti.

high up! 2014.04.03. 14:01:49

@5perc: "Ezért kell most még kispártokra szavazni."

Így van. Van ez a két Ótvar párt, akik vetésforgóban vitték vissza a népet a 80-as évekbeli válság Magyarországába.

Most csak az lehet a cél, hogy a fidesz kényszer koalícióban rohadjon meg a Trollbanizmus össeomlásákor.
Abban ugynais nem hiszek, hogy koalíciós partnerként akár a Jobbik, akár az LMP vissza tudná tartani azt a fideszi Suttyóságot, amit eddig befutottak a gazdaság meg társadalom terén.

Fákjú mádörr 2014.04.03. 14:12:41

Nekem mindegy, csak az a fontos, hogy az mszp NE JUSSON BE A PARLAMENTBE.

Kivlov 2014.04.03. 14:12:45

@♔batyu♔:
ááá, fodor gabriella a kedvencem. fél milliárddal lóg a szadesz a zállamnak, ez meg idejön okoskodni meg kormányt váltani egy kékszíves libbant bagázs mögé takarózva. óriási nagy kópé, dunaérett rendesen.

_most_ 2014.04.03. 14:22:05

@♔batyu♔: haha, az a szép a fideszbirkák még azt se veszik észre, mennyire hülyének nézi őket Orbán :D

Kivlov 2014.04.03. 14:30:19

@_most_:
inkább a vörösök nem veszik észre, hogy ugyanazt a bagázst akarják letolni a torkukon, akiket kishíján vasvillával kergettek el 4 évvel ezelőtt. :D

dingó29 2014.04.03. 14:40:24

@dr kíváncsivagyok: "A csuti ártány tobbet ártott az országnak mint az osszes tobbi nacionalista jobboldali politikus Gombostol- Horthy - ig ! "

No valamiben egyetértünk (a semminél a kicsi is több)

dingó29 2014.04.03. 14:44:52

@dr kíváncsivagyok: "Te osszekevered a tuntetést a csocselék gyújtogatásával...
Tuntetést nem illik eroszakkal leverni,...de a gyújtogatókat , a kockakovel dobálókat A FEJLETT DEMOKRÁCIÁKBAN IS keményen elintézik...nézz utána..."

Inkább te nézz utána a történteknek. (2006 okt 23)

Másrészt a kijevi csőcselék gyújtogatása az tüntetés, meg forradalom az itthoni tüntesés meg a csőcselék gyújtogatása ?

dingó29 2014.04.03. 14:47:24

@dr kíváncsivagyok:" Ezt hál Istennek sem az EU , sem a világ demokratikus része nem fogadná el."

Csakhogy nem ők fognak szavazni vasárnap

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 14:58:45

@kandúrkoma:

"Ugyanolyan gyorsan pucolnának mint amilyen gyorsan most érvényesítik a gazdasági szankciókat Oroszország ellen a Krím miatt...
Amíg pénzük, üzletük van itt, addig nem mennek azok sehova se. Légy nyugodt."

Met olyan nagy tényezok vagyunk , mint az oroszok ?!
Az oroszoknál nem náci a kormány , "csak" diktatórikus....

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 15:00:20

@dingó29:
"Másrészt a kijevi csőcselék gyújtogatása az tüntetés, meg forradalom az itthoni tüntesés meg a csőcselék gyújtogatása ?"

Ott nem 300 koztorvényes focihuligán bunozo volt az utcán...bár voltak koztuk olyanok is...

Khal Drogo 2014.04.03. 15:00:53

@♔batyu♔: Ennél tovább mennek, azt mondják hogy aki nem akar rájuk szavazni az szegről-végről Orbánra szavaz. Ezek szerint vannak ők és mindenki más Orbán szekértolója.

Ez elég ostoba kommunikáció szerintem. Hamis és ostoba.

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 15:01:40

@Kivlov:
"inkább a vörösök nem veszik észre, hogy ugyanazt a bagázst akarják letolni a torkukon, akiket kishíján vasvillával kergettek el 4 évvel ezelőtt. :D"

...mert még az is jobb , mint a mostani maffia-kormány....

2014.04.03. 15:04:36

2006-ban egy máig vitatott hátterű tüntetés után a rendőrség eléggé el nem ítélhető túlkapásomat valósított meg. Természetesen érthető azok álláspontjs, akiket itt sérelem ért. (Köztük a rendfenntartókat is...) Ugyanakkor, amit 2010 óta a Fidesz tett, az a demokrácia tudatos korlátozása, az intézményrendszer Fidesz uralom alá hajtása, az állampolgárok ismételt függővé tétele, az európai demokráciák legfontosabb értékeivel való szembefordulás.

Balbágy 2014.04.03. 15:05:06

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:37:43
@high up!: Csak mondom, hogy anyádat sértegesd, ha képtelen vagy b+ egy hozzászólásra normálisan reagálni akkor takarodj a picsába, legalábbis ami az én hsz-eimet illeti.

Nem igaz b+, hogy az összes ballibsi gyökeret nekem kell kezelnem.

Magadat kéne kezelned, baszki, nem itt menősködni 0-tól 24-be. Amilyen ostoba vagy, olyannyira kártékony is sajnos. És hiába vagy feltűnően ostoba, sajnos vannak még nálad is könnyebb agyúak, tehát nem lehet - csak úgy, egyszerűen - kívülállóként nevetni a hozzászólásaidon - sajnos.
És igen, személyeskedek ezzel, mert - oldaltól függetlenül - hányingert keltő a tevékenységet. Ennyi,Papa, nem több.

Kivlov 2014.04.03. 15:06:26

@dr kíváncsivagyok:
ja,. persze. '18-ban ugyanezt mondanád csak fordítva, mint 4 éve. :D hagyjuk már.

2014.04.03. 15:07:31

@Sexual Harassment Panda: A vizet el lehet adni?
Ha igen, akkor miért nem abbôl él az ország? "
Ezt komolyan nem tudod? Hát miért az ilyen ballibsi oldalakon kommentelgetsz, miért nem jobbos oldalakat látogatsz? Tudhatnád, a tudjukkik meg akarják szerezni Magyarországot a víz miatt, ami hamarosan kifogy a világban, és mi leszünk az ivóvíz nagyhatalom!

2014.04.03. 15:14:01

@kandúrkoma: Magyarország túl kicsi ahhoz, hogy potenciális fenyegetést jelentsen a nyugati vállalatoknak. Mondjuk elég lenne, ha azon elgondolkoznál, hogy azok a szankciók, amelyeket az orosz ellen vezetnek be, milyen hatással lenne Magyarországra?
Bár az is érdekes, hogy az orosz érdekszférához való közeledés milyen hatású lesz.
Vajh mijafaszból fizetjük ki a paksi beruházást?

2014.04.03. 15:16:18

@♔batyu♔: Tudod, valószínűleg nem kommentelnék, ha nem volna tele ilyen agyalágyultakkal az egész net. Egy dolgot magyarázz már meg: ha te ballibsinek tartod az Indexet, ha ezek a cikkek szerinted kommunisták, minek olvasod? Én se járok böfögni az Orbán Viktor facebookjára!

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.04.03. 15:21:49

@dr kíváncsivagyok: Nem is tudtam, hogy a fidesz bejelentett tüntetésén kizárólag 300 futbalhuligán vett részt.
Mellesleg épp az lett volna a rendőrség feladata, hogy a fidesz tüntetését is ( a maszopéhoz hasonlóan) megvédje a randalírozóktól, s nem pedig az, hogy azokat belezavarja a békés, ünneplő fideszes tömegbe, majd együtt szétverje-lője őket.
Szerintem a holokauszttagadáshoz hasonlóan a 2006 október 23-i emberiségellenes bűncselekmények tagadását is be kellene venni a btk-ba, s akkor nem lehetne össze-vissza hazudozni. Akkor neked is vissza kéne venned egy kicsit magadból dottore.
Persze a fidesz éppen ezért adós az elszámoltatással, s ezért van Gyurcsányi és Gergényi is szabadlábon. De legalább az előbbi 15 százalék alá tornássza az Összeomlást. Annyi haszna legalább van.

micsoda? 2014.04.03. 15:39:38

Talán kevesebb pénzt kellett volna adni a pártoknak, akkor több jutott volna a szavazatszedőknek, akik végig csinálják a minden eddiginél nehezebb választási procedúrát. Kevesebb a szavazásra kijelölt helység, ezek után több munka hárul a listát kezelőkre. Arról nem is beszélve, hogy rendesen megkavarták a listát is. Reggel 6- tól este 7-ig az asztalnál, utána meg a /kipihent/ ügyintéző számol. (Nem hogy a póttagok besegítenének.) De az sem csak a matematika szabályai szerint. Komplikáltabb mint bármikor. Aki kitalálta soha nem dolgozott, és a saját élete is egy szervezetlen dzsumbuj. Gondolom a többletmunkáért kevesebb pénz jár:)Azt elviszik az okos szervezők.

Gyurcsany F. 2014.04.03. 16:08:12

AKI NEM AZ MSZP-RE SZAVAZ, AZ FASISZTA HÁBORUS BÜNŐS, ÉS KÉSZ.

MAXELL birkaman buzizó \\http.birkafing.org 2014.04.03. 17:11:20

"Kormányváltást vagy újraválasztást ? ? ? ? ? ? ? "

Ez miért kérdés? Lehet egyszerre mindkettőt.

Történt ugyanis Párizsban 1798-ban, hogy a francia lázadók – élükön Romos Pierre szakadárral – elzavarták a párizsi prefektust, Jarnoque Agresseur-t.
Romos azonnal statáriumot hirdetett, majd megalakította saját kormányát. Aztán erőszakkal rábírta a népet, hogy szavazza meg a rezsimet. Még abban az évben – hogy leagalizálja a hatalmát – a különböző közérzet javító intézkedésekkel (lovas kocsi gyár avatás Toulouse-ban, 13 főt foglalkoztató céh bevonzása Cannes mellé, földalatti lóvasút a Diadalív és az Eiffel-torony állomások között, 1200 éves piac felújítása a Bastille oldalában stb.) lekenyerezett néppel újra megszavaztatta magát.

De hamarosan, 1759. augusztus 12-én beházasodott a magyar Orkán dinasztiába, amikor is frigyre lépett I. Orkán magyar király lányával. Francia elnöki székét sokáig nem őrizhette meg, mivel az Orkántól ellesett, végtelenül pofátlan és gátlástalan lépéseket odahaza is érvényre akarta juttatni. Azonban a francia népidőben kapcsolt: nem hagyta véghezvinni a reformnak hazudott lépéseket és a forradalom során egy lámpavasra lógatták fel a Szófiai Kommün során.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2014.04.03. 17:13:25

Egyébként nem lesz kormányváltás, azonban a többséget sem szerzi meg a fidesz. Ez egy nagyon szórakoztató helyzet lesz, ahogy a narancsos brigád elveszítve a többséget, nem lesz képes erőből kormányozni, illetve maga írta törvényekkel további javakat szerezni. Amint a fidesz nem képes korlátlanul terjeszkedni, szinte azonnal megindul az összeomlása. Ez a legjobb változat. Ebben bízok.

Béres András 2014.04.03. 17:28:39

@5perc: Azért kell most a Kormányváltókra szavazni, hogy legközelebb legyen értelme kis pártokra szavazni. A Fidesz nem fogja megváltoztatni ezt a számára kedvező választási törvényt és amíg így választunk, gyakorlatilag kétpártrendszer lesz, hisz a kicsikre leadott szavazat teljesen elvész, míg a közepesekre adott voksok aránytalanul gyengén eredményeznek mandátumokat. Most sajnos a kisebbik rosszra kell szavazni, hogy legközelebb a nagyobb jót választhassuk...

Janó68 2014.04.04. 04:53:52

@kkornel: Hát azért abban az elmúltnyócévben elég sokminden épült, fejlődött. Még úgy is, hogy áthúzódtak erre a 4 évre... Ez a 4 év viszont nem sok mindent tud magáénak mondani, csak a rombolást.. :-(
Szóval inkább ne a VITYA! De náci Jobbik se!!!

ied86 2014.04.04. 15:12:46

Ennyire hülyének néztek minket?Azt akarjátok velünk elhitetni,hogy az Összefogásra KELL szavaznunk,ha meg akarunk szabadulni az Orbántól?Mindenki tudja,hogy a Jobbik erősebb,mint ők.Milyen jó fejek vagytok,tán 3-szor megemlítettétek őket......Ez egyértelműen az Összefogás manővere,hogy megszerezze a szavazatainkat.....Hát nem fogja!
süti beállítások módosítása