Az Együtt-PM Óbuda-békásmegyeri polgármesterjelöltjeként a héten részt vettem a Kereskedelmi és Iparkamara III. kerületi tagozata által szervezett beszélgetésen.
Rajtam kívül megjelent az eseményen az LMP és a Jobbik képviselője is. Bús Balázs polgármester az esemény napján, más elfoglaltságra hivatkozva, ugyanúgy, mint 2010-ben, most is lemondta a részvételt. Mivel a Hivatal a polgármester helyett senkit sem delegált, a vállalkozóknak sajnos most sem volt lehetőségük megtudni a jelenlegi vezetés álláspontját.
A magam részéről elmondtam, hogy miután a választók felminősítik az önkormányzat vezetését BB-ről, BA-ra, (Bús Balázsról, Béres Andrásra) a következő változásokat valósítjuk meg:
- a párbeszéd pártjaként, valódi partnerként fogjuk kezelni a cégeket. A vállalkozók észrevételének figyelembe vételével szervezzük át a Hivatalt és gyorsítjuk fel az ügyintézést. Az E önkormányzat program keretében növeljük az interneten és telefonon intézhető ügyek számát. Emellett a hét egy napján meghosszabbított ügyintézést tartunk.
- a testület az én képviselői javaslatomra már elfogadta a felelős beszerzési gyakorlatot. Ezt fogjuk feltölteni tartalommal. A törvények adta lehetőségeken belül helyzetbe hozzuk a kerületi és környékbeli vállalkozásokat, annak érdekében, hogy megerősödjenek a helyi adófizetők, új munkahelyeket tudjanak teremteni és csökkentsük a távolsági szállításból eredő környezetterhelést.
- fenntartható rezsicsökkentés programunk keretében támogatni fogjuk panelprogram és az energetikai házfelújítások gyorsítását.
- az önkormányzat befolyása alatt lévő eszközök felhasználásával esélyt adunk a helyi kkv-knak. Vállalkozó oldalakat indítunk az Óbuda Újságban, helyi kkv-k hirdetéseinek fenntartva, ezekre a helyekre licitálhatnak majd a cégek. Az önkormányzati rendezvényeken igyekszünk helyi kkv-kat foglalkoztatni, és kedvezményes feltételekkel biztosítunk nekik közterület-használatot.
- aktív befektetés-ösztönzési politikát fogunk folytatni annak érdekében, hogy a magyar és külföldi vállalkozók a kerületünket válasszák.
- kerületi Vállalkozásfejlesztési Alapítványt hozunk létre, mely inkubátorházként elsősorban az induló start-up vállalkozásokat segíti. A kamara és a Nemzeti Innovációs Hivatal részvételével vállalkozói napokat szervezünk, ahol az Önkormányzatnak katalizátor szerepet szánunk a helyi vállalkozások támogatásában, és egy kerületi vállalkozói közösség létrehozásában.
- olyan parkolási rendszert vezetünk be, amely egyezik a vállalkozások érdekeivel. A III. kerületi lakosok és a kerületbe bejegyzett vállalkozások (ésszerűen korlátozott számú járműve) ingyen parkolhat a kerületben, parkolási díjat a kerületen kívüliek fognak fizetni.
- jelenleg egy „körön kívüli” vállalkozás minimális eséllyel juthat csak önkormányzati megrendeléshez. Sokan nem is mernek pályázni, vagy értelmetlennek tartják. Mi megszüntetjük a pazarlást, valódi esélyegyenlőséget és átláthatóságot teremtünk. Ennek érdekében vállaljuk, hogy:
- Csak olyan céggel köthet szerződést az önkormányzat, amelynek működő, a cég tulajdonosi hátterét pontosan bemutató honlapja van.
- Az önkormányzat honlapján rendszerezett, könnyen kereshető formában nyilvánosságra hozzuk a cégekkel kötött valamennyi szerződést.
- Közbeszerzési portált hozunk létre, ahol minden ajánlattételi felhívás, ajánlat, és azok értékelése kereshető formában elérhető.
- A szerződések csak akkor léphetnek hatályba, ha azokat előzetesen közzéteszik az interneten.
- Létrehozzuk az átláthatósági biztos pozícióját, akinek személyéről civil szervezetek döntenek. Feladata lesz az átlátható önkormányzatra vonatkozó szabályok betartásának biztosítása és ellenőrzése.
- Az önkormányzati nagyberuházásokba civil ellenőröket vonunk be, úgynevezett integritási megállapodások keretében. Együttműködünk erre szakosodott civil szervezetekkel a korrupció visszaszorítására alkalmas önkormányzati szintű szabályok kialakításának és bevezetésének érdekében.