Óbuda-Békásmegyer önkormányzati képviselője

Béres András

Béres András

Kormányváltást vagy újraválasztást ? ? ? ? ? ? ? LogIQs szavazási útmutató

2014. április 02. - Béres András

 

A vasárnapi választás fő kérdése, hogy marad-e Orbán Viktor kormánya és az előző 4 év kormányzási gyakorlata, vagy kormányváltás lesz Magyarországon. Vajon folytatódik-e a trafik- és földmutyik kora, milliók további elszegényedése, a fiatalok tömeges külföldre menekülése, az európai értékek ázsiaira cserélése, a demokrácia leépítése és a nemzeti cinizmus rendszere, vagy változás történik? Ehhez képest minden más kérdés, miszerint XY közkedvelt, vagy közutálatnak örvendő politikus képviselő lesz-e, bejut-e például az LMP a Parlamentbe, vagy valamelyik kamupárt eléri-e az állami támogatáshoz szüksége 1%-ot sokadrangú probléma a a választók döntő többségének és a magyar társadalom szempontjából.

 mérlegxx.png

Mivel a Fidesz új választási törvényében teljes mértékben saját érdekei szerint szabályozta a szavazást és sokan nem látják át teljesen az új választási rendszert, igyekszem a kormányváltás/kormány-újraválasztás szempontjából elemezni a lehetőségeket. Elmondom, ki hogyan maximalizálhatja szavazata értékét, egy olyan rendszerben, amely a kormány újraválasztására és az ellenzéki szavazatok leértékelésére lett megalkotva. Magyarán most, hogy 4 év után először nyilváníthatjuk ki eredményesen a politikusokkal kapcsolatban kialakult véleményünket, mit eredményez a szavazatunk?  

A választást, azaz a kormány sorsát elsősorban az egyéni jelöltekre leadott szavazatok döntik majd el. Az egyéni szavazatunk azért is értékesebb, mert sok körzetben néhány szavazaton fog múlni, hogy kormánypárti, vagy ellenzéki jelölt kerül be a Parlamentbe. A választás egyfordulós, és a Fidesz érdekeinek megfelelően sok az egyéni jelölt, számos körzetben több, mint 20-an versengenek az első helyért. Egy ilyen körzetben akár nagyon alacsony támogatottsággal is végezhet valaki a mandátumot érő első helyen, ha a többi szavazat megoszlik a másik 19 jelölt között. Ezért ha valaki azt szeretné, hogy a szavazata kormányváltó szavazat legyen, úgy a győzelemre legesélyesebb ellenzéki kihívóra érdemes szavaznia, ami jelenleg szinte minden körzetben a baloldali Kormányváltó pártok /MSZP, Együtt-PM, DK, Liberálisok/ „ötlogós” szövetsége. A többi pártra leadott szavazat a kormányváltás szempontjából elvész és csak töredékszavazatként hasznosul tovább. Így a szavazat értéke sokkal kisebb lesz, mert míg az egyéni jelöltek versenyében akár néhány szavazat is megfordíthatja az eredményt, addig majdnem 100 000 töredékszavazatra lesz szükség egy mandátum megszerzéséhez.

A pártlistákra leadott szavazatok csak azoknál a pártoknál hasznosulnak, akik elérik az 5%-os küszöböt. /Pártszövetségek esetében ez 10%, vagy 15% is lehet./ A jelenlegi közvélemény-kutatási adatok szerint ez biztos sikerülni fog a Fidesz-KDNP-nek, a Kormányváltók baloldali szövetségének /MSZp, Együtt-PM, DK, Liberálisok/ és a Jobbiknak. Azaz aki azt szeretné, hogy a listás szavazata biztos hasznosuljon, annak a három nagyobb erő egyikére érdemes szavaznia. Ha valakinek nagyon szimpatikus az LMP, szavazhat erre a pártra, kockáztatva, hogy esetleg elvész a listás szavazata, de lehet, hogy besegíti az LMP-t a Parlamentbe. A többi pártra leadott listás szavazat szinte biztosan elvész, azaz áttételesen Orbán Viktor győzelmét segíti.

Ezen logika alapján kinek mire érdemes szavaznia?

Aki szeretne további 4 évet adni Orbánnak a folytatásra, annak célszerű a Fideszre szavaznia egyéniben és listán is.

Aki szeretné leváltani a kormányt, annak a Kormányváltó 5 párti /ötlogós/ szövetségre érdemes ikszelnie, mind egyéniben, mind listán, mert nekik van a legnagyobb esélyük arra, hogy legyőzzék a Fidesz egyéni jelöltjeit és megszerezzék a kormányváltáshoz szükséges parlamenti többséget.

A Jobbik listás szavazatok  egy Fidesz-Jobbik koalíció esélyét növelik, míg az LMP-re leadott voksok akkor is érdektelenek a kormányváltás szempontjából, ha a párt esetleg bejut a Parlamentbe. Aki más, várhatóan a parlamenti küszöböt távolról ugató pártokra szavaz, az biztosan elvesztegeti a szavazatát. Tehát pont akkora hatással lesz a végeredményre, mintha otthon maradt volna.

Aki nem megy el szavazni, az mások kezébe adja a döntést, és egyértelműen Orbánt segíti, mivel az alacsony részvétel a Fidesznek kedvez, mert ők a Kubatov lista segítségével egyenként megkeresik a szimpatizánsaikat és elviszik őket választani, míg sok a kormánnyal is elégedetlen bizonytalanok véleménye nem kerül kifejezésre.

Ha olyan, győzelemre esélyes egyéni jelöltet indítanak a kormánypártok, vagy legerősebb kihívójuk a Kormányváltók szövetsége, aki a választó számára korrupciós ügyek, vagy eddigi közéleti szereplése miatt vállalhatatlan és pártpreferenciájától függetlenül büntetni szeretné ezt a jelöltet, annak érdemes a legerősebb ellenjelöltre szavaznia. /Fideszes „büntetendő” jelölt esetében a Kormányváltókra és fordítva/

Összességében a kormányváltás érdekében a Kormányváltók ötlogós szövetségére érdemes szavazni, a kormány újraválasztásáért pedig a Fideszre. A többi párt egyéni jelöltjeire leadott szavazatok csak töredékszavazatként hasznosulnak, sokkal kisebb súllyal, azaz nyilvánvalóan a Fidesz kormány maradását segítik elő.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://beresandras.blog.hu/api/trackback/id/tr515890032

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A szavazatok jelentéséről és a szavazások értelméről II. - Lehet-e több kettőnél? 2014.04.03. 10:08:41

Legutóbb azt fejtegettük, hogy a szavazatnak szinte lehetetlen jelentést adni, mert az egyén szavazata csak áttételeken keresztül ér el valamit, ami egyébként alig van összefüggésben az eredeti szándékokkal. Azt is pedzegettük, hogy a szavazó inkább dö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kkornel 2014.04.03. 08:53:28

Összetenném a két kezem, ha a következő 4 évet nem a Vitya politikája határozza meg, de ennek az "ötgólos" szövetségnek már volt 8 éve és nem nagyon tett le sok mindent az asztalra

MACISAJT 2014.04.03. 08:53:37

" Béres András
A vasárnapi választás fő kérdése, hogy marad-e Orbán Viktor kormánya és az előző 4 év kormányzási gyakorlata, vagy kormányváltás lesz Magyarországon. "

Mit várjunk el egy olyan cikktől,aminek már az első mondata sem igaz?
Ugyanis nemhogy "fő", de egyáltalán ilyen kérdés nincs.

Ami kérdés még maradt az itt van:

"Már csak a Fidesz-kétharmadról szól a választás
Index
2014. 04. 03. 06:26

Az április 6-i szavazás tétje, hogy ismét kétharmadot kap-e a Fidesz, vagy csak simán megnyeri a választást, derült ki a Medián március 21. és 25. között végzett felméréséből."

Jelzem, a Fidesznek nincs is szüksége a kétharmadra. Tökéletesen megfelel az abszolút többség.

Kivlov 2014.04.03. 08:53:57

"A vasárnapi választás fő kérdése, hogy marad-e Orbán Viktor kormánya és az előző 4 év kormányzási gyakorlata, vagy..."

...vagy visszajön a nagy elqrás csapata...

Kivlov 2014.04.03. 08:55:27

libsi förmedvény...

♔batyu♔ 2014.04.03. 08:59:43

Eléggé kilóg a lóláb ebből a cikkből, vajon kik fizethettek érte?

A vasárnapi választás tétje az, hogy visszajöhet Gyurcsány, Bajnai, Kuncze.

♔batyu♔ 2014.04.03. 09:02:35

Azért még ennél a fizetett hirdetésnél is nagyobb gáz a "szavazz az LMP-re mert olyan cukik". (Gyorsan le is szedték, gondolom, páran beleírhatták a véleményüket).

Fánkevő Fáncsi 2014.04.03. 09:07:55

Ugyan már az rég eldőlt már, hogy ki nyer. A kérdés az, hogy 2/3 vagy csak sima többség. Egyébként pont azért nyer a Fidesz, mert az ellenzék ilyen színvonalú, mint a cikkszerző, nem azért mert olyan jó.
Béres úr ott tart 3 nappal a választások előtt, hogy azt hiszi Mesterházi Attila miniszterelnök lehet. Ennek a valósághoz semmi köze. Béres úr nem olvas újságot. Leszarja a közvélemény- kutatásokat?

"A vasárnapi választás fő kérdése ..... vagy kormányváltás lesz...."
Ahahahahaha.

hambig 2014.04.03. 09:08:58

Legyen vége már ennek. Tudjuk ki nyer....

♔batyu♔ 2014.04.03. 09:10:21

@Fánkevő Fáncsi: Ha Mesterházy finanszírozza nyilván nem mondhat mást.

2014.04.03. 09:15:07

Az említett személyek nem rombolták le a demokráciát a Fidesszel ellentétben. Nem vették el az emberek magántulajdonát, nem tették közröhej tárgyává az országot, nem hajtották 40 pár ezerért közmunkára a saját territoriumukra a munkanélkülieket, nem változtatták meg egyoldalúan a választási rendszert, nem hajtották igába az iskolákat és a tanárokat, nem tették a saját párttársaiakat 9 évre minden fontos pozícióba.

András Knight 2014.04.03. 09:17:51

A fő kérdések szerintem a következők:

- Lesz e a Fidesznek kétharmada?
- Megelőzi e a Jobbik a Kormányváltást? :)
- Kiesik e a Kormányváltás a Parlamentből?
- Megelőzi e az Összefogás Párt az LMP-t? :)

Az nem kérdés, hogy lesz e Fidesz-Jobbik koala. Nem lesz.

2014.04.03. 09:19:33

Nem csináltak pártTV-t a közszolgálatból, nem hazudták gazdasági csodának azt, hogy már majd mindenkitől leszakadtunk, nem uszítottak az ellen a közösség ellen, ahova önként csatlakoztunk, miközben annak pénzét költi. Nem Oroszország, hanem Európa volt a minta.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2014.04.03. 09:19:49

@Zoltanius: ....nem tettek gyakorlatilag semmit. Jól mondod.

Homeoffice 2014.04.03. 09:20:32

@Zoltanius:

Azt nem értem, hogy ezek kárvallotjai miért nem szavaznak ellenük?
Esetleg rettegnek, hogy kiderül kire szavaznak?

nnnnnnnn 2014.04.03. 09:20:35

el se kellett olvasnom a blogot hogy tudjam mi lesz az utolsó mondata. én a Fideszre szavazok. pont ezért. sőt, már egy csomó embert rábeszéltem, hehe.

Kivlov 2014.04.03. 09:23:00

@Baron Darth Von Vaderham Béla:
unalmas már ez a rettegés duma is. ez a legújabb vörös találmány. a nácizás meg a rasszistázás mág lejárt, most jön ez. mind1. még pár napig elviseli az ember, utána meg a vörösök ismét helyükre kerülnek...

[megmondoember] 2014.04.03. 09:23:52

@Zoltanius: Hiába mondod neki, mert szegény olyan aggyal született, ami az érvek és tények elemzésére alkalmatlan. Csak azt tudja skandálni, hogy "Viktor, Viktor, Viktor!".

[megmondoember] 2014.04.03. 09:24:46

@$$$=$$$: Az egy dolog, hogy valaki síkhülye. De, hogy még erre büszke is legyen és fennhangon hirdesse? Na, ehhez Fidesz-szavazónak kell lenni.

♔batyu♔ 2014.04.03. 09:27:26

@Zoltanius: Na ez durva. Hogyne, Gyurcsányék idejében tele volt a köztv jobbosokkal. Nem sokat nézhetted, a HirTV-t eleve kitiltották a kormányzati rendezvényekről.

Annak idején épp azért tapsoltál az IMF hitelnek, mert gazdasági csodának hazudták. "Olcsóbban kapjuk a hitelt, mint a világpiaci ár" Nem emlékszel? Pedig néhány ostobább ballibsinek ma is ez a fő érve.

Az országot kettéosztották, demokratákra és nácikra." Nácifidesz". Rövid az emlékezeted, ez bizony közösség elleni izgatás.

MACISAJT 2014.04.03. 09:28:42

@♔batyu♔: ("Eléggé kilóg a lóláb ebből a cikkből,")

Mert a szerző egy "civil":P

parbeszedmagyarorszagert.hu/kepviselo/beres-andras

Tiborpapa 2014.04.03. 09:35:58

Két harmad? Ugyan már. Négy harmad. Törvényesen, szabályosan.

♔batyu♔ 2014.04.03. 09:36:05

@MACISAJT: Ja, mint a múltkori "véleményformáló" akiről nem csak az derült ki igen rövid kutakodás után, hogy Index tojásból kelt ki, de az is, hogy nem távolodott el szinte semennyire a "mamától".

Nem is tudna, hiszen csak a pináknak és a kocsiknak köszönheti azt, hogy ő is megél.

kapiksz 2014.04.03. 09:37:41

A cikket olvasva, nem értem: Most az egész INDEX egy fizetett libolsi bagázs, vagy csak néhány cikkíró. De nem profi a dolog mert nagyon kiszagolható , így csak szánalmas irka-firka, komolyan nem lehet venni a tartalmát

Khal Drogo 2014.04.03. 09:38:01

Egy másik nézőpont :
1) Aki a Fideszre vagy a Kormányváltókra szavaz, az azt segíti hogy 2018-ban is a Fidesz és a Kormányváltók álljanak szembe egymással.
Aki változást akar, az nem fog szavazni a Kormányváltókra és a Fideszre.

2) A Fidesz győzelme nem akadályozható már meg. Ezért csak ezért teljesen felesleges a Kormányváltókra szavazni.

3) Egyetlen szavazat sem veszik el. A történelem ugyanis nem ér véget 2014-ben. Minél több szavazatot kap egy kispárt, annál nagyobb esélye lesz hogy a következő 4 évben tovább tudjon politizálni, szerezzen támogatókat.

Összegzésképpen a blog mondanivalója hamis, csúsztatás. A 2014-es választás már eldőlt réges-régen.

PSX 2014.04.03. 09:38:25

Nagyokos hívők ti ugye nem látjátok több mint 3M
megsarcolását, nem halljátok ennek ellenkezőjét nap mint nap ordítva hazudni?

Khal Drogo 2014.04.03. 09:39:34

A Fidesz és az MSZP is volt kispárt 1994-ben. Később az ország legnagyobb pártjaivá váltak. Ezért is hamis azt állítani hogy kispártokra nem érdemes szavazni.

cönde 2014.04.03. 09:40:44

@Zoltanius: abszolút igazad van.
Már annyit törtem a fejem rajta, hogy mi okozza ezt a mérhetetlen gyűlöletet a baloldal felé az egyszerűbb jobboldali szavazóknál. Tény, hogy a gyurcsány kormányzás vége felé már kezdett a t..e tele lenni az embernek a kormányból, cinikusak voltak ők is, néha hozzánemértők, stb.De töröm a fejem, hogy mi volt az a hatalmas bűn, ami ennyire utálat tárgyává teszi őket, hol árulták el a hazát? Valamennyire követtem az akkori politikát is, elolvastam mindent, mindkét oldalon. De mégegyszer mondom, ilyen gyűlöletre nem szolgalak rá. Vagyis nem tettek olyat, amit ez a kormány ne súlyozottan csinálna (korrupció, iskolarendszer átalakítása, eladósodás stb) ezt a mostaniak megfejelik olyannal, ami valóban a demokráciát kezdi ki, mint visszamenőleges törvényalkotás (ettől minden jóérzésű embernek fell kell hogy forrjon a vére, lásd 98 %-os adó, a fejesek mellett az egyszerű emberek jutalmait is elvették, majd most megy minden tovább ugyanúgy a végkielégítésekkel), alkotmánybíróság jogköreinek elvétele, olyan törvényalkotás, ami alá tesz az alkotmánybíróknak, olyan törvények amelyek az egyes pártfunkciósoknak írnak külön, lex Borókai, lex Járai stb.
Ilyet a szocialisták nem is mertek volna. Kaptam egy fasza kis levelet a CÖF től (ment a kazánba rögtön) de abba beleolvasva (hajnalonta a kazánba dobott újságokba belelapozok, ahogy dobálom befelé) írtak 10 pontot ami a szocialisták legnagyobb búneit írja össze. Na mondom most megtudom mit vétettek a nemzet ellen. Nem jegyeztem meg mindent de két pont belőle: 300 Ft -os vizit díj (!), 13 havi nyugdíj elvétele (!). Ettől be kell szarni, de komolyan. Ezt tették ezek a mocskos árulók. A mostani kormány eltöröl egy csomó szakot, a legkeresettebeket csak súlyos pénzekért kezdheti el bárki, minden illetéket és adót megemel, áfával együtt, kényszeríti a cégeket, hogy kompenzálják az új adózás miatt kevesebbet keresők fizetést, mert rengetegen még annyit sem kapnak készhez, mint eddig, elvesznek szociális juttatásokat úgy, hogy rajta kívül csak görögország csinál ilyet az egész únióban, Hatalmas állami pénzek jutnak két-három közeli barát cégéhez. Én nem is tudom mit mondjak. Ezek smafu, kedves balu, meg macisajt, meg többiek? Olyan szinten elkeserít a rengeteg ember szűklátókörűsége, elvakultsága hogy sírni tudnék..

high up! 2014.04.03. 09:41:11

Ez kell a 80%-nyi Átlaghülyemagyarnak: akár 2/3-os igazolást adni egy újabb elmebetegnek (gyúrtcsány után), hogy mindent nagyon jól csinálsz, csak így tovább!

Aztán a 3millió maszopos elmebetegek helyébe 2010-ben megkapta az ország a 3 millió fidióta birka tenyészetet. Annyira édi, hogy ez a fidióta népség 2014-ben azt fogja (akár 2/3-dal) is megszavazni, amit 2010-ben nagy bőszen leszavazott.
Meg 1990-ben.
Meg 1998-ban.

Hiába na, IQ-katasztrófa súlytotta övezet vagyunk, ennyire tellett 1100 év alatt. Balkán forever.

FOLYTASSUK!

♔batyu♔ 2014.04.03. 09:41:17

@Khal Drogo: Ez a "kormányváltók" ilyen formában egészen biztosan a választások után szétesik és aligha hiszem, hogy újra összeállnának.

Persze 2018-ban nyilván lesz valamiféle kormányváltó erő, de aligha ezek.

♔batyu♔ 2014.04.03. 09:42:48

@cönde: Ha én a nevedben felvennék egy kibaszott nagy hitelt, aztán amikor jössz tiltakozni még jól el is vernélek, szerintem te sem szeretnél engem.

Vagy igen?

ParaZita2 2014.04.03. 09:44:00

Fiúk, szeretnék FIDESZT választani (igaz, 94-ben személyesen leszerepelt OV előttem, továbbá 2001-ben fegyveres útonállók -határőrök- gyakorlatilag egy hektárnyi föld értékével megsarcoltak, s kárpótlást azóta sem kaptam), de nem tudom miért tegyem. Győzzettek már meg!

kandúrkoma 2014.04.03. 09:47:46

Ez a poszt elég átlátszóan arról szól, hogy "szavazz a kormányváltókra mert nagy szar van és marad a zorbánfasizmus", csak épp megpróbálja mindezt a vájtfülű értelmiség vélt magasabb szempontjaihoz igazítani és őket meggyőzni. Nos, azt kell mondjam, teljesen sikertelenül. Az érvelés átlátszó, mesterkélt és több ponton logikailag is sántít.
Ami pl. engem illet, ez az érvelés egy cseppet sem meggyőző olyan szempontból, hogy miért kellene az előző időszak politikai zombijainak Simon Gáborral megspékelt hadseregére szavaznom. Csak mert "a Zorbán még többet lopott"? Merthogy Gyurcsánynak mindig is Európa volt a minta? Aham persze... Mert Európában is mindenki milliárdokat lop és békés tüntetőket veret szét, ugye?
Emellett arra sem kapok választ a cikkből, hogy miért ne szavazzak az LMP-re mondjuk. Ha nekem az is fontos, hogy hosszú távon megtelepszik-e a Parlamentben egy eltérő politikai kultúra csírája, illetve érdekel az is, hogy az ellenzék milyen minőséget képvisel majd, akkor ezt is figyelembe kell vennem. (Arra valószínűleg úgysincs nagy esély, hogy a leendő kormányra hatással legyek, az már eldőlt kb., arra viszont igenis van esély, hogy a leendő ellenzék összetételéről döntsek.)
Ha a blogger kérésének megfelelően mindenki elfelejtené az LMP-t, akkor a szavazatát arra pazarolná, hogy az ellenzéki padsorokban eggyel vagy kettővel több lejáratott baloldali megélhetési politikus terpeszkedjen, lemondva arról, hogy egy ilyen vagy olyan, de mégiscsak más minőségű ellenzék is jelen legyen.

Egyébként is, ahhoz hogy ebben az országban érdemes legyen kormányváltást csinálni, előtte egy teljes és alapos ellenzékváltásra lenne szükség.
Még akkor is ha a blogger szerint az új pártok indulásának megkönnyítése "a Fidesz érdekeit szolgálja" (ami mellesleg bullshit).

Homeoffice 2014.04.03. 09:47:58

@♔batyu♔:

Remélem a nagy ballibsizésetek visszacsap és a Jobbik meglepetést okoz.
Egyébként A Facen a fideszes arcok közül már páran azt mondják (írják), hogy inkább a demokratikus erőkre szavazzanak a választók, mint a radikálisokra.

♔batyu♔ 2014.04.03. 09:48:18

@ParaZita2: Gondolod, hogy azok a határőrök Gyurcsánynál nem sarcolnak meg?

Az ilyet nehéz meggyőzni, szavazz a jobbikra és kész:)

♔batyu♔ 2014.04.03. 09:49:02

@Baron Darth Von Vaderham Béla: Engem nem zavarna egy jobbik "meglepetés"

panelburzsuj 2014.04.03. 09:49:14

@cönde:
"mi okozza ezt a mérhetetlen gyűlöletet a baloldal felé az egyszerűbb jobboldali szavazóknál"

Tipp: a baloldal már puszta létével is akadályozza, hogy már önmaguk előtt is elhazudják a saját személyes múltjukat...

Nancsi 2014.04.03. 09:50:22

A választás egyetlen kérdése, hogy az MSZP és társai korporésön, vagy a Jobbik lesz a második. Nézzétek meg a bukiknál, azok nem hazudnak :-) A többi már lefutott meccs (a 2/3 meg lényegtelen).

Éppen ezért egyáltalán nem kötelező az MSZP-s jelöltet választani, ha valaki nem szereti a Viktort. A Fidesz, MSZP, Jobbik hármasból tetszőlegesen lehet szavazni, és nem kell foglalkozni azzal, hogy mi veszik el, mert a jobbik 21 képviselővel is lehet második, ha az MSZPnek csak 20 lesz (vagy fordítva).

ParaZita2 2014.04.03. 09:52:57

@♔batyu♔: jobbikra: már megfordult bennem, csak az a baj, sok ott a fizikálisan durva csürhe is a gyakran szűklátókörül, szintén csak a húsosfazékhoz tülekedők körül. Meg nem világos, hogy ők tényleg vissza karnak menni az Ural mögé? (turul madárral vagy a Wizzair-rel? De ott már laknak, azok hohgy fognak fogandi bennünket?) Tehát ez eléggé kizárt. Más?

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 09:53:25

@kkornel:
"de ennek az "ötgólos" szövetségnek már volt 8 éve és nem nagyon tett le sok mindent az asztalra "

Válóban,...de nem vette el a megtakarításodat , nem építette le a demokráciát és a jogállamot ,nem uzte állami szinten a korrupciót , nem akarta 50 évre az Oroszokhoz kotni a gazdaságot , nem torekedett onkényuralomra,...stb...

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 09:54:48

@Nancsi:
"A választás egyetlen kérdése, hogy az MSZP és társai korporésön, vagy a Jobbik lesz a második. Nézzétek meg a bukiknál, azok nem hazudnak :-) A többi már lefutott meccs (a 2/3 meg lényegtelen)."

2002 - ben is így nézett ki...

Khal Drogo 2014.04.03. 09:55:53

@♔batyu♔: A kormányváltók, tehát az MSZP és más nevű MSZP tagozatok bizonyára lesznek 2018-ban is.

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 09:56:33

@ParaZita2:
" Fiúk, szeretnék FIDESZT választani (igaz, 94-ben személyesen leszerepelt OV előttem, továbbá 2001-ben fegyveres útonállók -határőrök- gyakorlatilag egy hektárnyi föld értékével megsarcoltak, s kárpótlást azóta sem kaptam), de nem tudom miért tegyem. Győzzettek már meg!"

Maradt még folded ?
Szavazz a csuti ártányra és nem lesz gondod vele tobbé...azt is elveszi...

Homeoffice 2014.04.03. 09:59:29

@Kivlov:

Unalmas ez a mindenki hülye csak én vagyok karosszék duma. Végülis nem Te voltál ott mikor ezt direktben mondta egy ismerős.
Azt sem hiszed el szerintem, hogy egy nőci a férje előtt rettegve titkolja, hogy nem fideszes már.
De tudod mit... kamuzok és hazug vagyok.

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 09:59:37

@Khal Drogo:
A szocialista és liberális értékrendet nem lehet 4 év alatt eltorolni...
Ahhoz még a csuti ártánynak is legalább 8 - 12 év kell...
Merta célja az,...nem vitázni,...hanem eltorolni , megszuntetni , aztán tiltani , buntetni !
Éljen a Párt , éljen Rákosi pajtás !

Kivlov 2014.04.03. 10:02:12

@Baron Darth Von Vaderham Béla:
aki ilyen h*lye, meg is érdemli. rettegjen. :D

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 10:02:51

@♔batyu♔:
"Engem nem zavarna egy jobbik "meglepetés" "

A tobbi nácit se zavarná...

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 10:05:12

@kandúrkoma:
"Egyébként is, ahhoz hogy ebben az országban érdemes legyen kormányváltást csinálni, előtte egy teljes és alapos ellenzékváltásra lenne szükség."

Tegyuk fel , hogy igazad van...
Van esély erre , ha Orvbán marad ????
Mire észbekapsz,..már tiltott dolog lesz a demokrácia !

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:06:52

@ParaZita2: Fizikálisan durva csürhe mindenhol van, ha a helyzet úgy adja, így ez nem értem miért szempont. Rendszeresen odatévedő ellentüntetőt épp ballibsi rendezvényeken szoktak megverni és elvitetni.

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 10:09:59

@Khal Drogo:
"Minél több szavazatot kap egy kispárt, annál nagyobb esélye lesz hogy a következő 4 évben tovább tudjon politizálni, szerezzen támogatókat. "

...és kozben a csuti ártány karba tett kézzel nézi , hogy valakik korlátozni akarják a hatalmát ?!
Megmondta Orvbán, "valami mas rendszerben gondolkodim a demokrácia HELYETT "

Trila 2014.04.03. 10:10:39

"Hiába na, IQ-katasztrófa súlytotta övezet vagyunk"

Te biztos.

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:19:13

@Khal Drogo: Az MSZP-re én is tippelek, bár nem mai felállásában és szemléletében.

Szerintem a liberálisokról leszakadnak, annál is inkább, mert a "liberálisok" egyre jobban az LMP, azok pedig már nem akarnak az MSZP-vel közösködni, nekik ennyire nem sürgős, Orbánék 1998-as esetét akarják megismételni. (Nem fog menni, a liberális nálunk szerencsére már szitokszó, zöld ágakkal pedig nem igazán tudják magukat álcázni).

Gyurcsányt, Bajnait leválasztják,az MSZP nélkül mindkettő amúgy is apró és életképtelen.

Khal Drogo 2014.04.03. 10:21:43

@dr kíváncsivagyok: Az MSZP jelenleg sem korlátozza semmiben sem a kormányt. Vagy szerinted korlátozza bármiben Orbánt a Kormányváltók szövetsége?

ParaZita2 2014.04.03. 10:23:29

@dr kíváncsivagyok: ott a pont! :) (kettőt értek veled!)
(OV zseniális verbalizátor. Az a baj, ő is úgy fogja végezni, mint Ceaucescu, vagy Hitler, vagy Mussolini, kár pedig békésen lehetne használni iskolákban retorika-oktatásra. Nekem most az is érdekes, jelenleg mitől és miért fél OV? S miért nem ezt kérdik tőle az újságírók és az emberek? Tróntól a vérpadig...)

jet set 2014.04.03. 10:23:37

Miért ne lehetne kispártra szavazni? Izlandon is megtették, valami viccpártra szavaztak elég sokan. A kalózpárt is több országban kapott elég sok szavazatot. Miért ne lehetne itthon is megmutatni, hogy sem a fidesz sem az összeborulás nem szimpatikus sokaknak? Ha igazi változást akar valaki, akkor pont egy kispártra kell szavazni. Mondjuk a fitneszes csajokra, azok még jól is néznek ki. :-)

Béres András 2014.04.03. 10:24:02

@Khal Drogo: Én a kormányváltás szempontjából írtam, hogy nem érdemes kis pártokra szavazni. Azaz aki kormányváltást szeretne szavazzon a Kormányváltók 5 párti szövetségére, mert különben elvész a szavazata. A jelenlegi állás szerint 3 erő jut be a Parlamentbe a többire leadott szavazatok elvesznek. Különben "hála" a Fidesz cinikus választási törvényének a valódi kis pártoknak szinte alig maradt esélye, ellenben üzleti vállalkozásként működő kamupártok 100 milliókat kapnak az adófizetők pénzéből.

Khal Drogo 2014.04.03. 10:25:44

@dr kíváncsivagyok: Kérdés hogy a szocialista-liberális értékrendet mennyire képviseli hiteles az MSZP a választók szemében...
Ma a pártok terveit nézegetve csak baloldali párt indul a választásokon.

A Fidesz terjeszkedő állama, a Fidesz rezsicsökkentése mind szocialista karakterű döntés. Egyetlen egy olyan vonása maradt a Fidesznek, ami még nem baloldali, az az egykulcsos adó, kérdés meddig tartják meg.

A Jobbikról ne is beszéljünk. Medgyessy megtaposhatná a Jobbik jóléti ígéreteit.

kigyurt álat 2014.04.03. 10:26:18

Kormányváltás nem lesz, a választás tétje nem ez.
Hanem az, hogy az mszp-s banda bejut-e a Parlamentbe. Ha pedig bejutnak, akkor a Fidesz 2018-as győzelme is biztosított. Olvassátok el az előző hozzászólásomat egy másik blogban, hadd ne másoljam ide.
Engem nem zavar, ha a Fidesz nyer, de az sem, ha versenyre vannak kényszerítve, ami soha nem lesz, ha a másik oldalon az mszp az alternatíva.

Homeoffice 2014.04.03. 10:27:09

@Béres András:

Egy apró kérdést feltennék. Mit tud tenni egy nem fideszes kormány egy olyan országban ahol a Közti Elnöktől kezdve az MNB vezetéséig mindmind fideszes?

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:27:50

@jet set: Izlandon a kispárt beváltotta az ígéretét és a lakosság pontosan tudta, hogy be fogja váltani.

Amúgy az ottani kispárt kb. olyan, mint az itteni Jobbik. Nem is sokat szarakodtak. Hiteleket eltörölték, az EU csatlakozást pedig szépen "elhalálozott", mostanában mondták az EU-nak, hogy a csatlakozási tárgyalásokat megszüntetik, nem kívánnak az EU tagjai lenni.

A Jobbik sikerében nagyban számított az is, hogy Izland nem hogy ebek harmincadjára nem került, de szinte pillanatok alatt kilábalt a válságból.

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:29:06

@kigyurt álat: Egyetértek, hiszen a régi gárda jut be a parlamentbe.

high up! 2014.04.03. 10:29:12

Amúgy marhára nem az a kérdés, hogy mennyire nyeri a választást a fidióta bünbanda, hanem hogy a maTROLLcsizmus kinek a nyakába fog szakadni.

2014 második felére már ki is fújt az az 1%-os GDP növekedési "csoda", amit Tovaris Orbanescu az Átlaghülyemagyarnak Gyorsnaszádként meg Versenyautócskaként ad el. Még ez a gilisztányi mutató sem lesz, ami meggyőzné azt a 7-8 millió Trollbanizmus károsultat, hogy mire fel is kellene itt tovább tapsolnia a Zsugorított Hordószónok elmebeteg ámokfutásának.

Ebből a szempontból az ember még szurkol is, hogy a fidesz rohadjon csak meg 2014-től a hatalomban, lehetőleg kényszerkoalícióban valamelyik másik full-idióta párttal. Aztán a 80% Átlaghülyemagyar 2015 tájékán elkezd majd ugyanolyan sebesen kifingani, mint ahogy a gyúrtcsány alatt fingott ki 2009-re. A fidióták akkor majd rájönnek, hogy csak Hasznos Idiótának voltak jók Orbanescunak is.
FOLYTASSUK!

Béres András 2014.04.03. 10:30:14

@hambig: Azért ne tessék felháborodni azon, hogy az ellenzék a választások előtti napokban kampányolni merészel. Biztos sokan örülnének, ha feltartott kézzel, a meccset előre feladva mennének ki a pályára, de nem ez a dolguk. Hiába sugallják többen, hogy már nincs tétje a választásoknak ez nem igaz. Ha sokan elmennek szavazni, akkor nagy meglepetés lehet. Emellett gondolom minden demokratikus érzelmű ember egyetért azzal, hogy az a helyes és az ad igazi legitimitást egy új kormánynak, ha magas a választási részvétel.

Khal Drogo 2014.04.03. 10:30:42

@Béres András: Nem vész el a szavazata. A pártok annyit érnek amekkora erőt tudnak igazolni maguk mögött. Egy 4,9%-os párt, ha nem is jut be, létező politikai erőnek számíthat. De még egy 2%-os párt is.

A szavazatokat megszámolják, nyilvántartják és nyilvánosságra hozzák. Tehát nem vesznek el.

A kormányváltás szempontja pedig szerintem érvénytelen szempont, mert a választás már eldőlt, a választást megnyerte a Fidesz. Nincs semmi okunk arra hogy az ellenkezőjét gondoljuk.

Egyébként a Jobbik is pl. kormányváltást akar. A rájuk leadott szavazat éppúgy a kormányváltást erősíti mint a Kormányváltókra leadott voks. Így végképp értelmetlen az érvelés.

Amadeus62 2014.04.03. 10:31:24

@Khal Drogo:

Erre van igény. A nép is baloldali lelkületű, nem?!

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:32:09

@Béres András: Szerinted miben különbözik Fodor, vagy Bokros pártja a többi kispárttól?

Vagy éppen a DK a Schmuk féle Szociáldemokrata párttól.

A választáson pedig bárkinek joga van indulni, ezt épp egy "demokrata" kérdőjelezi meg?

Miben különbözik az MSZP attól, ha én indítok egy pártot? Szemléleted szerint az MSZMP-nek kellene csak indulnia, hiszen az volt a legnagyobb párt.

Sexual Harassment Panda 2014.04.03. 10:32:12

@dr kíváncsivagyok:Napi 20x leírod hogy "csuti ártány", főműsoridőben, az indexen, ahol csak ellenzéki blogok vannak.
Tényleg rettenetes a diktatúra!
Idióta egy beteg állat vagy.

high up! 2014.04.03. 10:34:41

@♔batyu♔:

Izland? haha! A te IQ-d se fogja, hogy amit esetleg egyszer a történelemben megtehet egy alig 300 ezres ország, azt egy 10 milliós ország nem teheti meg.
A te brilliáns logikáddal akkor ugye akár az USA-beli hitelfelvevők is megtagadhtanák a visszafizetést. Meg a világon mindenki, nemde?

Na ez kell az Átlaghülyemagyarnak, 77 magyar népmese a Hanyatló Nyugatról meg a Tündöklő Argentináról, Izlandról, Azerbajdzsánról és Szibériáról.

Én mondom, IQ károsult övezetben ennél több nem fog menni újabb 1100 év alatt sem.

Khal Drogo 2014.04.03. 10:34:49

@kigyurt álat: A Fidesz legjobb ellenzéke az MSZP. Mivel ez az MSZP nem fogja tudni megszerezni a mandátumok nagy részét. Képtelen a mai MSZP arra hogy leválasszon Fidesztől szavazókat. De a bizonytalanok megszólításában sem jeleskednek.
Növekedési potenciálja alacsony, vegetálnak.

A Fidesz viszont őrzi a táborát ami bőven elég nekik hogy nyerjék a választást.

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:35:40

@Khal Drogo: A "vérdemokrata" valahogy úgy van vele, hogy a Jobbik ne indulhasson, mert náci. A kis pártok ne indulhassanak, mert kicsik.

A Fidesz pedig úgy is elcsalja a választásokat, tehát az EU állapítsa meg a mi győzelmünket. Aztán majd valamikor rendezünk egy szavad választásokat.

Ami a gáz, hogy van benne ráció, Ukrajnában lényegében ez történt az EU és az USA támogatásával.

Sexual Harassment Panda 2014.04.03. 10:36:07

@Khal Drogo: nyilván, de a kormányváltásnak is ellenfele a jobbik, érzhető hogy támadják.
Megpróbálják összemosni a fideszt a jobbikkal, illetve a jobbikkal riogatnak .
Holott egy fideszjobbiknak csak egy nagyon szoros eredménynél lenbe m8nimális esélye.
Azt már nem is említem, hogy a jobbiknak ez egyáltalán nem érdeke

Khal Drogo 2014.04.03. 10:36:42

@Amadeus62: Én nem tudom milyen lelkületű a nép. Azt látom hogy ezek népszerű hívószavak.

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:37:43

@high up!: Csak mondom, hogy anyádat sértegesd, ha képtelen vagy b+ egy hozzászólásra normálisan reagálni akkor takarodj a picsába, legalábbis ami az én hsz-eimet illeti.

Nem igaz b+, hogy az összes ballibsi gyökeret nekem kell kezelnem.

Amadeus62 2014.04.03. 10:38:43

@Khal Drogo:

Antikapitalista, privatizáció ellenes. Jobboldali gazd.pol ellenes... Vagy nem?!

2014.04.03. 10:40:13

@♔batyu♔: Ja. A savazós bácsi, meg a büntetett előéletű önkéntes biztonsági őr. Beépített mszp ügynökök voltak, biztos. Ner kompatibilis vagy.

Sexual Harassment Panda 2014.04.03. 10:40:25

@high up!: azt meg végképp elhallgatják, hogy Izland azért sem akar eu-tag lenni, mert nem akarja átadni a vizeit halászatra, az eunak, amikor ő is ki tudja használni.Mint pl Norvégia az olajat; vafy Svájc a bsnkrendszerér..
MO nak viszont semmilye sincs; a gdp nagy részét az eu-kereskedelem adja.

2014.04.03. 10:41:29

@♔batyu♔: Azon el sem gondolkoztál, hogy veled van a baj?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.03. 10:41:45

Alapvetően, ha nyerne a ballib szövetség most, katasztrofális eredményei lennének ennek. Nincs most a Fidesznek alternatívája.

Hozzáteszem: a Fidesz nem megoldás semmire, nem folytat jó politikát.

Itt arra van szükség, hogy új erők tudjanak kibontakozni. Ennek feltétele most a ballib bukás, aztán meg 4 év múlva a Fidesz bukása.

2014.04.03. 10:43:08

@Sexual Harassment Panda: Ne bassz! És a Széles féle energia? A víz???? Hát nem tudod, hogy a nemmondjuk ki kicsodák meg akarják szerezni a földet , mert itt aztán van víz? Sehol a világon, de itt!

gyászhuszár 2014.04.03. 10:44:05

nincs jó választási megoldás. ha marad a fidesz kilopják a maradékot továbbra is büntetlenül, persze a 2/3-dal azért biztonságosabban lehet ezt csinálni. ha meg jönnek a libásék kormányváltó csapata akkor az első 2 év arról fog szólni miért nem lehet kormányozni mert minden kulcs pozícióban Orsósék embere van. A jobbik sem megoldás ld. korábban Ausztriában mi volt, nem kell nekünk gazdasági embargó, bojkott, hogy cigányfejű Vonának hatalma legyen, hogy neki jó legyen. A kicsikkel lenne jó operálni, de nincs sajnos társadalmi támogatottság. Szóval nem könnyű, de nekünk nem valószínű, hogy bármilyen választást követően megváltozik az életünk. Itt az a tét, hogy a fidesz tovább tud-e mutyizni..

Sexual Harassment Panda 2014.04.03. 10:45:33

@Könnyen elkaptuk, uram!: A vizet el lehet adni?
Ha igen, akkor miért nem abbôl él az ország?

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:46:02

@Könnyen elkaptuk, uram!: Csürhe az ballibsi oldalon is van. Lehet persze ragozni.

2014.04.03. 10:46:24

@♔batyu♔: Nem baj, majd énekelheted, hogy:
Április hétről szóljon az ének
Felszabadított minket a párt!
Meg Orbán apánk.
Végül is tiéd a mennyek országa.

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:49:46

@Könnyen elkaptuk, uram!: Már hogy gondoltad? Ha te szerintem marhaságot írsz, akkor az a helyes, ha sértegetlek?

Én nem vagyok demokrata, már többször említettem, ezért senki véleménye nem sértő számomra attól, hogy az enyémtől eltér.

Khal Drogo 2014.04.03. 10:51:10

@Amadeus62: Én a baloldali program alatt azt értem hogy magas állami visszaosztási szint, jelentős állami szerepvállalás a gazdaságban és annak irányításában. Erre vevő a magyar lakosság láthatóan.

2014.04.03. 10:52:35

@Sexual Harassment Panda: A víz a jobboldal egyik buta riogatásának tárgya volt. Mert minket mindenki támad, különösen a nyugat meg a tudjukkik.
Szatíra.

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:53:52

@maxval a gondolkodó birca: Nem értek ezzel egyet, mert akkor jó a gazdaságpolitika, ha a GDP a nélkül nő, hogy mögötte az adósság is nőne. Persze ezt elérni nem megy áldozatok nélkül, de 2014-18 között már más lesz a helyzet mint 2010-14 között.

Szerintem túl sokat várunk el egy kormánytól.

Sexual Harassment Panda 2014.04.03. 10:56:26

@Könnyen elkaptuk, uram!: aha!
Ez a "mindenki minket másol, mer' úgy karistol a gyorsnaszád, hogy beb.szod a fejed, ha nem kapaszkocc" baloldali megfelelője?:)

kandúrkoma 2014.04.03. 10:59:30

@dr kíváncsivagyok:
"Egyébként is, ahhoz hogy ebben az országban érdemes legyen kormányváltást csinálni, előtte egy teljes és alapos ellenzékváltásra lenne szükség."

"Tegyuk fel , hogy igazad van...
Van esély erre , ha Orvbán marad ????
Mire észbekapsz,..már tiltott dolog lesz a demokrácia!"

Azért ennyire sötét színben nem látom a dolgokat, hogy Orbán most még egyszer utoljára nyer, aztán április 7-én kétharmaddal örökös nemzetvezetővé választatja magát, feloszlatja a Parlamentet, betiltja az összes baloldali pártot és az összes gyümölcsöt a narancson kívül, Gyurcsányt és Mesterházyt pedig felnégyelteti és testük négy darabját a legnagyobb magyar városok kapujára szögezteti.
Az ilyen "hamostnemszavazolaZösszefogásra akkorholnapvégeademokráciának" típusú duma pont az a demagóg agymosás, aminek én a magam részről ugyanúgy nem vagyok hajlandó bedőlni, mint jobboldali párjának ("hamosnemszavazola Viktorra akkorholnapkilövetiaszemedaGyurcsány").
Pont ez vezet oda, hogy az ország tovább dagonyázzon a lövészárkokban, miközben a 2 nagy maffia tovább hízik.
Sokkal reálisabb veszélynek érzem az ország szempontjából az Orbán-diktatúránál azt, hogy hosszú távon a két nagy blokk által generált állandó hisztéria és szembenállás miatt fog az ország hosszú távon a jelenlegi megosztott, előre mozdulni képtelen állapotában stagnálni.

angyalföldi partizán 2014.04.03. 11:00:16

a baloldalra szavazok. egy kicsit őrült,egy kicsit hülye vagyok,de az ápolók szerint nem veszélyes.
tehát 6.-án kiszökök az intézetből és ha el tudom olvasni a listát, akkor ikszelek az Attisra meg a Ferire,mert olyan snájdig emberek.

_most_ 2014.04.03. 11:02:25

egyetértek, aki kormányváltást akar, azoknak a kormányváltó szövetségre kell szavazni, ez logikus. Aki meg azt akarja, hogy folytassa a fidesz az ámokfutását, annak nem sok esze van :D

kandúrkoma 2014.04.03. 11:05:43

@Béres András:
"@Khal Drogo: Én a kormányváltás szempontjából írtam, hogy nem érdemes kis pártokra szavazni. Azaz aki kormányváltást szeretne szavazzon a Kormányváltók 5 párti szövetségére, mert különben elvész a szavazata. A jelenlegi állás szerint 3 erő jut be a Parlamentbe a többire leadott szavazatok elvesznek."

Ez így finoman szólva csúsztatás, az LMP a kutatások szerint bejut. Ja hogy ők a konkurencia?

"Különben "hála" a Fidesz cinikus választási törvényének a valódi kis pártoknak szinte alig maradt esélye, ellenben üzleti vállalkozásként működő kamupártok 100 milliókat kapnak az adófizetők pénzéből."

1) A valódi kis pártok és a kamupártok tudtommal ugyanúgy megkapják a százmilliókat. Vagy láttál a törvényben külön paragrafust, ami szerint a kamupártnak 100 milka jár, a "valódi" kis pártnak pedig LFS?
2) A valódi kis pártoknak és a kamupártoknak pontosan ugyanolyan esélye van bejutni a Parlamentbe. Ugyanaz a kritérium vonatkozik rájuk: gyűjteni kell 5% szavazatot.
Ez az egész komment egy merő csúsztatás, a legrosszabb fajtából.

HgGina 2014.04.03. 11:13:43

"A vasárnapi választás fő kérdése, hogy marad-e Orbán Viktor kormánya és az előző 4 év kormányzási gyakorlata, vagy kormányváltás lesz Magyarországon."
Akinek ez kérdés, az egy agyatlan ökör. Nem akartam fa5zt írni. Ja, de.

"Hogyan szavazzunk, ha le akarjuk váltani a kormányt?"
Hülyén.

Jock Ewing 2014.04.03. 11:15:48

Tegyük fel nyer a kormányváltók gyülevész csapata.
Mégis mennyivel? Max. 1-2%-kal szereznek többet, mint a Fidesz. ( persze csak akkor, ha tételezzük fel, például Orbánnak utaltak Simon számláiról és ez holnap kiderül )

Na, akkor mi lesz?
Kisebbségi kormány alakul?
Mert ugye ott van még a jobbik is, amiről minden libsi-bolsi mélyen hallgat.

_most_ 2014.04.03. 11:16:03

@kandúrkoma: nyilván Orbán nem vezet be nyíltan diktatúrát, hisz azért a demokrácia látszatát fenn kell tartania. De jól látható a jelenlegi választási törvényeket megnézve, mennyire könnyű befolyásolni a választást, amin az egész demokrácia alapul. Ott van a választókerületetek átszabása, a pártkampányok korlátozása, a kamupártok szavazatmegosztó hatása, a fideszes és közmédia folytonos propagandája, a közpénzekkel való kampányolás, a fideszes "civil" szervezetek állami támogatása.

kalandfereg 2014.04.03. 11:16:13

Szerintem nagyon nem kéne az Indexnek a legkiemeltebb cikkében egy Együttfogás kortesbeszéd blogbejegyzést hoznia, ráadásul úgy, mintha az valamiféle tudományos, matematikai igazság lenne.

kalandfereg 2014.04.03. 11:17:00

.. és konkrétan azért nem, mert ez a blogbejegyzés nem a Fidesz ellen íródott, hanem az LMP ellen...

kalandfereg 2014.04.03. 11:17:52

...következésképpen szándékával ellentétben a Fideszt erősíti...

Quendel Gáspár 2014.04.03. 11:18:36

@kkornel: Sajnos nincs sok választás. Én befogom az orrom és leszavazok az 5 párti listára. Mást nem tehetek. Ha az LMP-re szavaznék, akkor:
a) kockáztatnám, hogy ha nem kapnak 5%-ot akkor elveszik a szavazat
b) nem biztos, hogy Schiffer a kormányváltásban érdekelt.

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 11:22:42

@Khal Drogo:
"Kérdés hogy a szocialista-liberális értékrendet mennyire képviseli hiteles az MSZP a választók szemében..."

Vészhelyzetben szarni kell a "hitelességre"...
Most a demokrácia a tét !
Most" kelet , vagy nyugat " a tét !

dingó29 2014.04.03. 11:22:53

@Zoltanius: "Az említett személyek nem rombolták le a demokráciát"

Nem hát. Tüntetők szarrá verése az a demokrácia legfőbb jele:

"Nem vették el az emberek magántulajdonát"

Hát persze, hogy nem. Csak az állami vagyont lopták szét (ami ugye közvetve a lakosság tulajdona)

"nem tették közröhej tárgyává az országot,"

Az öszödi beszéd meg Gyurcsány BBC interjúja elégé röhejessé tett minket.

"nem hajtották 40 pár ezerért közmunkára a saját territoriumukra a munkanélkülieket,"

Ez igaz simán lehetett othon ülni és éhezni 20 pár ezerből

"nem hajtották igába az iskolákat "

Úgy biza. Inkább bezárták őket

Aszpartám 2014.04.03. 11:24:03

Kissé offolok, de sose fogom megérteni, a sok szerencsétlen miért libsizik még mindig? Miért kardinális szitokszó a libsi? Ti mind kőkonzervatívok vagytok, akik megvárják a házasságot a szexszel, soha nem mozdultok ki a züllött éjszakába, a feleségetek festetlen hosszú csatos hajjal ül a lelkigyakorlaton, a gyerek pedig minden reggel kimegy a jurta mellé kumiszt fejni? Tényleg, faszombamár, miért a konzervativizmus a jó, a liberalizmus meg a főellenség?

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 11:25:46

@Sexual Harassment Panda:

"Napi 20x leírod hogy "csuti ártány", főműsoridőben, az indexen, ahol csak ellenzéki blogok vannak."

Még egyszer , hogy rogzodjon :

A csuti ártány tobbet ártott az országnak mint az osszes tobbi nacionalista jobboldali politikus Gombostol- Horthy - ig !

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 11:28:26

@dingó29:
"Tüntetők szarrá verése az a demokrácia legfőbb jele: "

Te osszekevered a tuntetést a csocselék gyújtogatásával...
Tuntetést nem illik eroszakkal leverni,...de a gyújtogatókat , a kockakovel dobálókat A FEJLETT DEMOKRÁCIÁKBAN IS keményen elintézik...nézz utána...

kandúrkoma 2014.04.03. 11:38:26

@_most_:
"De jól látható a jelenlegi választási törvényeket megnézve, mennyire könnyű befolyásolni a választást, amin az egész demokrácia alapul. Ott van a választókerületetek átszabása, a pártkampányok korlátozása, a kamupártok szavazatmegosztó hatása, a fideszes és közmédia folytonos propagandája, a közpénzekkel való kampányolás, a fideszes "civil" szervezetek állami támogatása."

Mindez a látszattal ellentétben nem a mindenkori Fidesznek kedvez, hanem a 2014-es Fidesznek, illetve a mindenkori kormánypártoknak. 2018-ban nagy valószínűséggel ez lesz a végzetük. Ha most a népszerűségük országos szinten nem lenne nagyobb, mint az ellenzéké (amiről baloldali érzelmű polgártársaim azért hajlamosak néha megfeledkezni), a jelen rendszerben ugyanúgy elbuknák a választást, minden választókerületi szabás-varrás ellenére. A rendszer csak rásegít erre, túlkompenzálja - a győztest. (És nem feltétlen a Fideszt. Ha az ellenzék győzne, őket kompenzálná túl.) A pártkampányok korlátozó hatása az összes pártra vonatkozik, azt meg senki se tiltja meg a baloldalnak, hogy ők is létrehozzák a maguk CÖF-jét. Az hogy kormánypropaganda megy a közmédiában, és a miniszterek a választások előtt avatnak sztrádát és vágnak át szalagot, mindig is előfordult, kapaszkodjatok, a baloldali kormányok idején is. A kispártok indulása nem látom be, hogy miért csak a baloldalt sújtaná.

Persze nem akarom azt mondani, hogy mindez tisztességes és rendben van így, mert ez nem igaz. Én is jobb szeretném, hogy legyen egy pártfüggetlen közmédia, egy átlátható kampányfinanszírozás.
Amire ki akarok lyukadni az az, hogy ez az egész nem működne, és a Fidesz az egészet megsüthetné, ha lenne egy hiteles, kompetens, népszerű és tökös ellenzék.
És ugyanígy: ha 2018-ra lesz egy hiteles, kompetens, népszerű és tökös ellenzék, akkor a Fideszt 2018-ban semmiféle választási reform nem fogja megvédeni a bukástól. (Azt nem hiszem, hogy 2018-ban meg mernének majd játszani a választások előtti évben egy újabb választójogi reformot az akkori közvélemény-kutatásokra alapozva. Ezt most meg lehetett csinálni, meg lehetett indokolni, átment. Akkor nem fog.)

Tehát, kedves baloldali ellenzéki Összefogás: ne siránkozni tessék a választókerületi határokon, a kis pártokon meg a CÖF-ön meg a többin. Nem ezért fogjátok elbukni a választást.
Hanem tessék hiteles ellenzéki politikát csinálni, megszabadulni a lejáratódott arcoktól, a Gyurcsányoktól, mindenféle Simon, Kuncze és Fodor Gáboroktól, Szanyi kapitányoktól és hasonlóktól. Tessék csinálni egy koherens, egységes programot. Tessék megújulni.
Majd akkor lehet beszélni kormányváltásról.
Addig viszont NEM FOG MENNI.

odamondó 2014.04.03. 11:38:36

Jó kis agymosó bejegyzés lett.

Persze a Fidesz is egy szar, de hogy a gyurcsányra fodorra kunczéra és a hasonló elmúlt 24 évben lejáratott nevekre szavazzon valaki a fidesz helyett annak eléggé skizofrénnak kell lennie.

Ott a jobbik mint alternatív kormány váltó erő. Ez a fidesszel összemosás egy halvány próbálkozás.

high up! 2014.04.03. 11:39:34

@Sexual Harassment Panda:

Így igaz, az izlandi GDP majdhhogynem csak a halászatból áll, ha ez befuccsol, akkor majd gyertyával fognak világítani a holland meg brit meg egyéb népek vissza nem fizetett megtakarításaiból összeharácsolt luxus lakásaikban.

Az Átlaghülyemagyaroknak ez lenne a magyar recept, a követendő példa.

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 11:40:47

@odamondó:
"Ott a jobbik mint alternatív kormány váltó erő."

Ezt hál Istennek sem az EU , sem a világ demokratikus része nem fogadná el.

kandúrkoma 2014.04.03. 11:40:48

@Quendel Gáspár:
Schiffer realista, tudja hogy nem lesz kormányváltás.
Ő már 2018-ban gondolkodik, és nagyon jól is teszi.

high up! 2014.04.03. 11:41:59

@♔batyu♔: "Nem igaz b+, hogy az összes ballibsi gyökeret nekem kell kezelnem"

Ah értem, küldetés tudat! Nálunk azonban inkább elmebetegnek hívják az ilyet.

De miért nem nyitsz praxist a piros-fehér-zöldbe öltöztetett Nemzeti Gyökerek kezelésére is? Ki se kellene mozdulnod otthonról.

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 11:44:42

A kozvéleménykutatók meg elmennek a kurva anyjukba...

2002 - ben mit jósoltak ?
12 % - os Fidesz gyozelmet !
2006 - ban mit jósoltak ?
4 % -s Fidesz gyozelmet...
Más ország , de ugyanaz a eset : Ficónak mit jósoltak ?
10 % - os gyozelmet !

Most mit jósolnak ?
Folényes Fidesz gyozelmet...
Azt,...meg a faszomat...
5000 megkérdezettbol 1000 ha valaszol !
Kik ezek ?
Biztosan nem ellenzékiek , akik tudják milyen eszkozokkel él a Fidesz...

Sexual Harassment Panda 2014.04.03. 11:45:14

@Quendel Gáspár: ott a pont!
Schiffer olyan szépen beáll a fidesz mögé mint a pinty.
Ha úgy alakulna a helyzet, fidedz/kdnp/lmp.
simàn..

kigyurt álat 2014.04.03. 11:50:03

@Quendel Gáspár: mert az 5 párti listától mit vársz? Kormányváltás velük soha nem lesz, csak bebetonozódik a jelenlegi helyzet, ezért egy ellenzéki szavazónak ők nem reális választás. Az LMP szerintem bejut, 4 éve is a küszöb alatt jósolták, mégis bejutott.

kigyurt álat 2014.04.03. 11:53:18

@Sexual Harassment Panda: Ez hülyeség, az lmp az mszp-t tudná leváltani a baloldalon, feltéve ha bejut, az mszp meg nem jut be.

high up! 2014.04.03. 11:53:19

@♔batyu♔: "akkor jó a gazdaságpolitika, ha a GDP a nélkül nő, hogy mögötte az adósság is nőne. Persze ezt elérni nem megy áldozatok nélkül, de 2014-18 között már más lesz a helyzet mint 2010-14 között."

Feltétlenül. Még ennél is szarabb. Tovaris Orbanescu 2010-14-ben beszedte a GDP 20%-át (manyup + sarcok), az emberektől, aztán az államadósság még csak növekedett is. A GDP meg összesen nőtt 1 %-ot a maTROLLcsizmus 3 évében.

Na de mi lesz akkor, amikor 2014-18 között tényleg le kell majd vinni az államadósságot 70% alá a m ostani 83%-ról, mert a nyugati válság országok erőteljesen konszolidálódtak és tartani kell velül a lépést? Azzal az 1%-os gilisztányi magyar GDP növekedéssel, ami 2014 végére úgy is kifújt.

Na szóval mi a képlet arra, hogy a Nemzeti Versenyautócskát ne kelljen átnevezni Trabantra a világ Formula-1 istállója mellett?
na szóval az a képlet barátom, hogy az eddigi 20% GDP-nyi sarc mellé a következő ciklusban újabb 20%-ot fognak rólad lehúzni.

Ezért mondomn, hogy öröm lesz nézni, ahogy a Nemzeti Birkatábor rémülten konstatálja majd 2015 körül, hogy úgy kifingott a Hordószónokai szebb jövője alatt, mint ahogy a ballibsik gyúrtcsány alatt.

FOLYTASSUK!

kigyurt álat 2014.04.03. 11:57:33

@high up!: téged nem lehet meggyőzni, mert a szélsőbal keménymagot képviseled :)
De ezt nézd!:
www.portfolio.hu/gazdasag/megerkezett_a_legszebb_londoni_prognozis_magyarorszagrol.3.197353.html

Az előrejelzések egyre pozitívabbak, és ez csak javulni fog.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2014.04.03. 12:02:00

Kösz, de én nem kérek többet a bal oldali zombi hordából. Bohóckodtak eleget. Tudom, nagyon jó lenne ismét közel férni a közpénzekhez, a bal oldali talpnyalók is már nagyon ki lehetnek éhezve, de nem érdekel a sorsuk.
Választottam pártot, ami nem a fidesz, nem az mszp és társai, és nem a jobbik.

odamondó 2014.04.03. 12:14:15

@dr kíváncsivagyok: ez is csak a világ kétszínűségét mutatja hogy a bajnaigyurcsányfodorkuncze hányadék az oké de a jobbik nem.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.04.03. 12:16:00

@dr kíváncsivagyok: ">>Ott a jobbik mint alternatív kormány váltó erő.<<

Ezt hál Istennek sem az EU , sem a világ demokratikus része nem fogadná el."

S ez mit jelent? Nem ismerné el egy legitim választás eredményét, aztán megindulna tankokkal vagy mit?

Hannibal ante portas 2014.04.03. 12:43:40

"A vasárnapi választás fő kérdése, hogy marad-e Orbán Viktor kormánya és az előző 4 év kormányzási gyakorlata, vagy kormányváltás lesz Magyarországon."

Jó hírem van: marad!

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 12:45:21

@greatwideopen:
"S ez mit jelent? Nem ismerné el egy legitim választás eredményét, aztán megindulna tankokkal vagy mit? "

Azt jelenti , hogy éhen halnál bazmeg...
Kivonulnának az autógyáraktól kezdve a bankokig minden gazdasági szereplo...

Khal Drogo 2014.04.03. 12:46:28

@dr kíváncsivagyok: Ennél több kéne, mert ez a jajveszékelés kevés.

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 12:47:09

@Hannibal ante portas:
"Jó hírem van: marad! "

Azért jobb ha a csaladod elzárja 6- án este a gyógyszereket és az éles tárgyakat...
Lesz nagy sírás-rívás : "ahazanemlehetellenzékben"- ezés !

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 12:48:35

@Khal Drogo:
"Ennél több kéne, mert ez a jajveszékelés kevés. "

Azért fél a csuti ártány annyira 2002 ismeretében ?

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 12:50:07

@Gamma Leonis:
"Választottam pártot, ami nem a fidesz, nem az mszp és társai, és nem a jobbik. "

Találgatok :
Kétferkú kutya párt ?
Mert annak is tobb esélye van beleszólni a politikába , mint az elempének...

Hannibal ante portas 2014.04.03. 12:51:50

@dr kíváncsivagyok: szocialista értékrend sosem volt, ami volt, arról jobb, ha hallgatunk. a liberálisat meg már rég eltörölték a fejlett Nyugaton, itthon meg kiírták magukat a történelemből. Nincs ehhez szükség OV - ra.

Hannibal ante portas 2014.04.03. 12:55:27

@dr kíváncsivagyok: "A kozvéleménykutatók meg elmennek a kurva anyjukba..."
és te hová indulsz, pallérozott barátom?

Hannibal ante portas 2014.04.03. 12:56:18

@dr kíváncsivagyok: Tudsz már valamit a legújabb láncszavazásról? netán pontos eredményt?

HgGina 2014.04.03. 12:56:29

@dr kíváncsivagyok: sem az autógyárak, sem a bankok nem hülyék. Egy se vonulna ki. Na jó, talán az észak-koreai Kim Dzsong-un Takarékszövetkezet és a Phenjan Car Industry, mind a két alkalmazottjával.

Khal Drogo 2014.04.03. 12:57:33

@dr kíváncsivagyok: Nem ismerem Orbán észjárását. Még beszélni sem beszéltem vele soha, ezért megkérdezni sem tudom tőle.

kandúrkoma 2014.04.03. 13:08:06

@dr kíváncsivagyok:
"Azt jelenti , hogy éhen halnál bazmeg...
Kivonulnának az autógyáraktól kezdve a bankokig minden gazdasági szereplo..."

Ugyanolyan gyorsan pucolnának mint amilyen gyorsan most érvényesítik a gazdasági szankciókat Oroszország ellen a Krím miatt...
Amíg pénzük, üzletük van itt, addig nem mennek azok sehova se. Légy nyugodt.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.04.03. 13:09:34

@high up!: És nem elég, hogy egy 300 ezres országot hasonlít össze egy tízmillióssal, ráadásul Izland egy kicsi sziget az Atlanti óceán közepén. Jelentős mennyiségű geotermikus energia potenciállal, és nagyon sok hallal. Gazdasága kimerül a cementgyártásban és a halászatban. Szerintem nem lehet összehasonlítani a két országot, mert nekünk lófaszunk sincs nem nemzeti kincseink. A Mangalicát és a szürkemarhát elfelejthetjük.

dukeekud 2014.04.03. 13:20:42

Szerintem is inkabb ellenzek valtasra volna szukseg, a kormannyal minden ok, MARADHATNAK.

Gandalf(helyett) 2014.04.03. 13:31:44

@cönde: Hát, inkább ne sírj.

Igazából nincsenek ennyien akik valóban ennyire hülyék (vagy nem hülyék, csak amolyan "vallási" fanatikusok - valahol ezzel hozták őket össze, és szerintem is találó ez a szó).
Szóval nincsen ennyi hülye, és hívő. A legtöbb több nicknéven "fut".

El kell menni szavazni. Lehet, hogy nem tetszik a (legújabb nevükön) "Kormányváltók" minden figurája, de érdemes kipróbálni, mert ott aztán biztos, hogy nem egy vezír szava dönt egy személyben.

Kivlov 2014.04.03. 13:36:51

"Öt ok, amiért a baloldal nem hisz a felméréseknek"
index.hu/belfold/2014/04/03/ot_ok_amiert_a_baloldal_nem_hisz_a_felmereseknek/

Nem ellenzéki portálokon meg ez a címszó:
275 ok, amiért a nép nem hisz a baloldalnak... :D

Kivlov 2014.04.03. 13:37:44

@Gandalf(helyett):
"Lehet, hogy nem tetszik a (legújabb nevükön) "Kormányváltók" minden figurája, de érdemes kipróbálni"

minek? már kipróbáltuk. 8 éven keresztül sz*pott a nép...

5perc 2014.04.03. 13:39:44

Az írásból is látszik, hogy az mszp is - esélytelen kormányrajutásakor - egy ellensúly - lmp, kispártpk nélküli "demokráciát" akar, mint a fidesz.
Ezért kell most még kispártokra szavazni. Hogy legközelebb ne valamilyen bonyolult csomagban kelljen mszp-re szavazni. Sok kispárt most még mindig job, mint 4 év múlva cask az mszp!

high up! 2014.04.03. 13:57:19

@kigyurt álat:

na ne röhögtess már ezekkel az előrejelzett mennyországokkal.

2012-ben még júniusban is 1,8%-os GDP növekedést jósoltak a legprofibb szervezetek is. Aztán lett MÍNUSZ 1,7%

2011 közepén Orbanescu sorra adta ki a kommünikét, miszerint 2014-re 65%-ra fog csökkenni az államadósság. Aztán megemelkedett 83%. Meg ki tudja még meddig.

Szóval hagyjuk már ezt, hogy az Átlaghülyemagyaroknak mindig elmonjdják a 77 magyar népmesét, ha meg nem jön be, akkor meg jön a Jollyjoker: de majd jövőre bejön!
A birka meg ezt a népmesét is lehiszi, aztán ezért lehet a 80%-nyi Átlaghülyemagyart 1100 éve az orránál fogva vezetni.

Barátom: elszámoltatás kellene most már az ígéretekről és eredményekről, nem pedig egy újabb 1100 éves néphülyítés, hogy
"Ti értettétek rossszul. Amúgyis, én veletek vagyok, együtt meg a komcsik ellen vagyunk, tehát Hajrá Magyarországom, Hajrá Oligarchám!"

♔batyu♔ 2014.04.03. 13:58:59

@Kivlov: Ezek a Bajnaiék hülyének nézik az embereket.

2010-ben elkúrják, majd 2014-ben változatlan névsorral, még olyanokat sem hagynak ki mint Fodor, Bokros, odaállnak, hogy kormányt váltanánk.

Aztán amikor a többség beint nekik, meg vannak sértődve és azt mondják, hogy a nép a diktatúrát szereti.

Holott a nép csak az ilyen alakokat nem szereti.

high up! 2014.04.03. 14:01:49

@5perc: "Ezért kell most még kispártokra szavazni."

Így van. Van ez a két Ótvar párt, akik vetésforgóban vitték vissza a népet a 80-as évekbeli válság Magyarországába.

Most csak az lehet a cél, hogy a fidesz kényszer koalícióban rohadjon meg a Trollbanizmus össeomlásákor.
Abban ugynais nem hiszek, hogy koalíciós partnerként akár a Jobbik, akár az LMP vissza tudná tartani azt a fideszi Suttyóságot, amit eddig befutottak a gazdaság meg társadalom terén.

Fákjú mádörr 2014.04.03. 14:12:41

Nekem mindegy, csak az a fontos, hogy az mszp NE JUSSON BE A PARLAMENTBE.

Kivlov 2014.04.03. 14:12:45

@♔batyu♔:
ááá, fodor gabriella a kedvencem. fél milliárddal lóg a szadesz a zállamnak, ez meg idejön okoskodni meg kormányt váltani egy kékszíves libbant bagázs mögé takarózva. óriási nagy kópé, dunaérett rendesen.

_most_ 2014.04.03. 14:22:05

@♔batyu♔: haha, az a szép a fideszbirkák még azt se veszik észre, mennyire hülyének nézi őket Orbán :D

Kivlov 2014.04.03. 14:30:19

@_most_:
inkább a vörösök nem veszik észre, hogy ugyanazt a bagázst akarják letolni a torkukon, akiket kishíján vasvillával kergettek el 4 évvel ezelőtt. :D

dingó29 2014.04.03. 14:40:24

@dr kíváncsivagyok: "A csuti ártány tobbet ártott az országnak mint az osszes tobbi nacionalista jobboldali politikus Gombostol- Horthy - ig ! "

No valamiben egyetértünk (a semminél a kicsi is több)

dingó29 2014.04.03. 14:44:52

@dr kíváncsivagyok: "Te osszekevered a tuntetést a csocselék gyújtogatásával...
Tuntetést nem illik eroszakkal leverni,...de a gyújtogatókat , a kockakovel dobálókat A FEJLETT DEMOKRÁCIÁKBAN IS keményen elintézik...nézz utána..."

Inkább te nézz utána a történteknek. (2006 okt 23)

Másrészt a kijevi csőcselék gyújtogatása az tüntetés, meg forradalom az itthoni tüntesés meg a csőcselék gyújtogatása ?

dingó29 2014.04.03. 14:47:24

@dr kíváncsivagyok:" Ezt hál Istennek sem az EU , sem a világ demokratikus része nem fogadná el."

Csakhogy nem ők fognak szavazni vasárnap

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 14:58:45

@kandúrkoma:

"Ugyanolyan gyorsan pucolnának mint amilyen gyorsan most érvényesítik a gazdasági szankciókat Oroszország ellen a Krím miatt...
Amíg pénzük, üzletük van itt, addig nem mennek azok sehova se. Légy nyugodt."

Met olyan nagy tényezok vagyunk , mint az oroszok ?!
Az oroszoknál nem náci a kormány , "csak" diktatórikus....

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 15:00:20

@dingó29:
"Másrészt a kijevi csőcselék gyújtogatása az tüntetés, meg forradalom az itthoni tüntesés meg a csőcselék gyújtogatása ?"

Ott nem 300 koztorvényes focihuligán bunozo volt az utcán...bár voltak koztuk olyanok is...

Khal Drogo 2014.04.03. 15:00:53

@♔batyu♔: Ennél tovább mennek, azt mondják hogy aki nem akar rájuk szavazni az szegről-végről Orbánra szavaz. Ezek szerint vannak ők és mindenki más Orbán szekértolója.

Ez elég ostoba kommunikáció szerintem. Hamis és ostoba.

dr kíváncsivagyok 2014.04.03. 15:01:40

@Kivlov:
"inkább a vörösök nem veszik észre, hogy ugyanazt a bagázst akarják letolni a torkukon, akiket kishíján vasvillával kergettek el 4 évvel ezelőtt. :D"

...mert még az is jobb , mint a mostani maffia-kormány....

2014.04.03. 15:04:36

2006-ban egy máig vitatott hátterű tüntetés után a rendőrség eléggé el nem ítélhető túlkapásomat valósított meg. Természetesen érthető azok álláspontjs, akiket itt sérelem ért. (Köztük a rendfenntartókat is...) Ugyanakkor, amit 2010 óta a Fidesz tett, az a demokrácia tudatos korlátozása, az intézményrendszer Fidesz uralom alá hajtása, az állampolgárok ismételt függővé tétele, az európai demokráciák legfontosabb értékeivel való szembefordulás.

Balbágy 2014.04.03. 15:05:06

♔batyu♔ 2014.04.03. 10:37:43
@high up!: Csak mondom, hogy anyádat sértegesd, ha képtelen vagy b+ egy hozzászólásra normálisan reagálni akkor takarodj a picsába, legalábbis ami az én hsz-eimet illeti.

Nem igaz b+, hogy az összes ballibsi gyökeret nekem kell kezelnem.

Magadat kéne kezelned, baszki, nem itt menősködni 0-tól 24-be. Amilyen ostoba vagy, olyannyira kártékony is sajnos. És hiába vagy feltűnően ostoba, sajnos vannak még nálad is könnyebb agyúak, tehát nem lehet - csak úgy, egyszerűen - kívülállóként nevetni a hozzászólásaidon - sajnos.
És igen, személyeskedek ezzel, mert - oldaltól függetlenül - hányingert keltő a tevékenységet. Ennyi,Papa, nem több.

Kivlov 2014.04.03. 15:06:26

@dr kíváncsivagyok:
ja,. persze. '18-ban ugyanezt mondanád csak fordítva, mint 4 éve. :D hagyjuk már.

2014.04.03. 15:07:31

@Sexual Harassment Panda: A vizet el lehet adni?
Ha igen, akkor miért nem abbôl él az ország? "
Ezt komolyan nem tudod? Hát miért az ilyen ballibsi oldalakon kommentelgetsz, miért nem jobbos oldalakat látogatsz? Tudhatnád, a tudjukkik meg akarják szerezni Magyarországot a víz miatt, ami hamarosan kifogy a világban, és mi leszünk az ivóvíz nagyhatalom!

2014.04.03. 15:14:01

@kandúrkoma: Magyarország túl kicsi ahhoz, hogy potenciális fenyegetést jelentsen a nyugati vállalatoknak. Mondjuk elég lenne, ha azon elgondolkoznál, hogy azok a szankciók, amelyeket az orosz ellen vezetnek be, milyen hatással lenne Magyarországra?
Bár az is érdekes, hogy az orosz érdekszférához való közeledés milyen hatású lesz.
Vajh mijafaszból fizetjük ki a paksi beruházást?

2014.04.03. 15:16:18

@♔batyu♔: Tudod, valószínűleg nem kommentelnék, ha nem volna tele ilyen agyalágyultakkal az egész net. Egy dolgot magyarázz már meg: ha te ballibsinek tartod az Indexet, ha ezek a cikkek szerinted kommunisták, minek olvasod? Én se járok böfögni az Orbán Viktor facebookjára!

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.04.03. 15:21:49

@dr kíváncsivagyok: Nem is tudtam, hogy a fidesz bejelentett tüntetésén kizárólag 300 futbalhuligán vett részt.
Mellesleg épp az lett volna a rendőrség feladata, hogy a fidesz tüntetését is ( a maszopéhoz hasonlóan) megvédje a randalírozóktól, s nem pedig az, hogy azokat belezavarja a békés, ünneplő fideszes tömegbe, majd együtt szétverje-lője őket.
Szerintem a holokauszttagadáshoz hasonlóan a 2006 október 23-i emberiségellenes bűncselekmények tagadását is be kellene venni a btk-ba, s akkor nem lehetne össze-vissza hazudozni. Akkor neked is vissza kéne venned egy kicsit magadból dottore.
Persze a fidesz éppen ezért adós az elszámoltatással, s ezért van Gyurcsányi és Gergényi is szabadlábon. De legalább az előbbi 15 százalék alá tornássza az Összeomlást. Annyi haszna legalább van.

micsoda? 2014.04.03. 15:39:38

Talán kevesebb pénzt kellett volna adni a pártoknak, akkor több jutott volna a szavazatszedőknek, akik végig csinálják a minden eddiginél nehezebb választási procedúrát. Kevesebb a szavazásra kijelölt helység, ezek után több munka hárul a listát kezelőkre. Arról nem is beszélve, hogy rendesen megkavarták a listát is. Reggel 6- tól este 7-ig az asztalnál, utána meg a /kipihent/ ügyintéző számol. (Nem hogy a póttagok besegítenének.) De az sem csak a matematika szabályai szerint. Komplikáltabb mint bármikor. Aki kitalálta soha nem dolgozott, és a saját élete is egy szervezetlen dzsumbuj. Gondolom a többletmunkáért kevesebb pénz jár:)Azt elviszik az okos szervezők.

Gyurcsany F. 2014.04.03. 16:08:12

AKI NEM AZ MSZP-RE SZAVAZ, AZ FASISZTA HÁBORUS BÜNŐS, ÉS KÉSZ.

MAXELL birkaman buzizó \\http.birkafing.org 2014.04.03. 17:11:20

"Kormányváltást vagy újraválasztást ? ? ? ? ? ? ? "

Ez miért kérdés? Lehet egyszerre mindkettőt.

Történt ugyanis Párizsban 1798-ban, hogy a francia lázadók – élükön Romos Pierre szakadárral – elzavarták a párizsi prefektust, Jarnoque Agresseur-t.
Romos azonnal statáriumot hirdetett, majd megalakította saját kormányát. Aztán erőszakkal rábírta a népet, hogy szavazza meg a rezsimet. Még abban az évben – hogy leagalizálja a hatalmát – a különböző közérzet javító intézkedésekkel (lovas kocsi gyár avatás Toulouse-ban, 13 főt foglalkoztató céh bevonzása Cannes mellé, földalatti lóvasút a Diadalív és az Eiffel-torony állomások között, 1200 éves piac felújítása a Bastille oldalában stb.) lekenyerezett néppel újra megszavaztatta magát.

De hamarosan, 1759. augusztus 12-én beházasodott a magyar Orkán dinasztiába, amikor is frigyre lépett I. Orkán magyar király lányával. Francia elnöki székét sokáig nem őrizhette meg, mivel az Orkántól ellesett, végtelenül pofátlan és gátlástalan lépéseket odahaza is érvényre akarta juttatni. Azonban a francia népidőben kapcsolt: nem hagyta véghezvinni a reformnak hazudott lépéseket és a forradalom során egy lámpavasra lógatták fel a Szófiai Kommün során.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2014.04.03. 17:13:25

Egyébként nem lesz kormányváltás, azonban a többséget sem szerzi meg a fidesz. Ez egy nagyon szórakoztató helyzet lesz, ahogy a narancsos brigád elveszítve a többséget, nem lesz képes erőből kormányozni, illetve maga írta törvényekkel további javakat szerezni. Amint a fidesz nem képes korlátlanul terjeszkedni, szinte azonnal megindul az összeomlása. Ez a legjobb változat. Ebben bízok.

Béres András 2014.04.03. 17:28:39

@5perc: Azért kell most a Kormányváltókra szavazni, hogy legközelebb legyen értelme kis pártokra szavazni. A Fidesz nem fogja megváltoztatni ezt a számára kedvező választási törvényt és amíg így választunk, gyakorlatilag kétpártrendszer lesz, hisz a kicsikre leadott szavazat teljesen elvész, míg a közepesekre adott voksok aránytalanul gyengén eredményeznek mandátumokat. Most sajnos a kisebbik rosszra kell szavazni, hogy legközelebb a nagyobb jót választhassuk...

Janó68 2014.04.04. 04:53:52

@kkornel: Hát azért abban az elmúltnyócévben elég sokminden épült, fejlődött. Még úgy is, hogy áthúzódtak erre a 4 évre... Ez a 4 év viszont nem sok mindent tud magáénak mondani, csak a rombolást.. :-(
Szóval inkább ne a VITYA! De náci Jobbik se!!!

ied86 2014.04.04. 15:12:46

Ennyire hülyének néztek minket?Azt akarjátok velünk elhitetni,hogy az Összefogásra KELL szavaznunk,ha meg akarunk szabadulni az Orbántól?Mindenki tudja,hogy a Jobbik erősebb,mint ők.Milyen jó fejek vagytok,tán 3-szor megemlítettétek őket......Ez egyértelműen az Összefogás manővere,hogy megszerezze a szavazatainkat.....Hát nem fogja!
süti beállítások módosítása