Óbuda-Békásmegyer önkormányzati képviselője

Béres András

ÚJABB KÖZLEKEDÉSI KÁOSZ A III.KERÜLETBEN

2014. augusztus 20. - Béres András

Az 1-es villamos pályájának átadása után abban reménykedtünk, hogy véget ér végre az elmúlt hónapokban rendszeressé vált közlekedési káosz a III. kerületben. Ennek ellenére a tanévkezdés előtt ismét teljes szélességében felbontják a Vörösvári utat. Az újabb munkákat elkezdő Főtávot ugyanúgy a III. kerületi polgármesterséget főpolgármesteri címre cserélő Tarlós István felügyeli, mint az eddigi beruházásokat is.

 

kresz-tablak.jpg

 

Szokás szerint csak a forgalom korlátozása sürgős, ezután gyakran csak elhagyott munkagépeket és pihenő munkásokat látnak a dugók miatt várakozók. Ilyenkor legalább van időnk elgondolkodni és feltenni a logikusnak tűnő kérdéseket:

Tarlós István főpolgármester gyakran tetszeleg racionális mérnökember szerepben. A Fidesz előző III. kerületi polgármestere, vajon miért nem képviseli az óbudai lakosok és az adófizetők érdekét? Miért nem lehet egyszerre elvégezni a szükséges munkákat?

Mekkora pótlólagos költséggel jár az átgondolatlan, elhúzódó, több fázisban elvégzett munka, és ki felel az így elvesztegetett közpénzért? 

Miért nem tájékoztatja elvárható szinten a lakosságot a várható forgalomkorlátozásokról az önkormányzat és a Fidesz kerületi szócsöve, az Óbuda újság?    

Lehetőség lenne rá, hisz a fideszes Bús Balázs polgármester indítványára az idei választási évben 25%-kal, több mint 80 millió forintra emelték az Óbuda újság közpénzből történő támogatását, miközben kritikus észrevételek egyáltalán nem kerülhetnek be a kiadványba. Emellett az önkormányzat közpénzből több, a helyi fideszes városvezetést méltató kiadványt is eljuttatott a kerületieknek.

Miért nem elsődleges szempont a lakosságra hárított kényelmetlenség csökkentése?

Természetesen a felújításokra szükség van, de fontos lenne a lakosság érdekeinek figyelembe vétele és a közlekedés korlátozásának minimalizálása és az emberek jobb tájékoztatása.

Nem szerencsés, hogy politikai érdekből a választások évére koncentrálódnak a felújítások és ezáltal a forgalomkorlátozások.  Ennek legdurvább példája az volt, amikor az Árpád-híd sávlezárásával egy időben több más hídon is korlátozták a forgalmat 40%-kal csökkentve a Buda és Pest közötti tömegközlekedési és autós közlekedési kapacitást.

Az ilyen átgondolatlan, kaotikus és drága beruházások is azt mutatják, hogy változásra van szükség, mind a kerület, mind a főváros vezetésében. Az Együtt-PM mind kerületi, mind fővárosi szinten racionalizálni fogja a beruházásokat. Az októberi választások után:

  • új tájékoztatási politikát dolgozunk ki
  • a beruházásoknál kiemelt szempont lesz a forgalomkorlátozások minimalizálása és a munkálatok idejének csökkentése
  • minden beruházás előtt egyeztetünk az össze érintett céggel a Főtávval, a Vízművekkel és másokkal a tervekről, annak érdekében, hogy egyszerre, maximális hatékonysággal, gazdaságosan történjenek meg a szükséges munkák.

 

Ideje tettekkel is demonstrálni, hogy a politikusok dolga a köz szolgálata, azaz a lakosság érdekeinek képviselete és az elkerülhető kellemetlenségek megelőzése.

 

Megállapításaimat a következő Index cikkre alapoztam:

http://index.hu/belfold/budapest/2014/08/19/dugo_miatt_haborognak_az_obudaiak/

A bejegyzés trackback címe:

https://beresandras.blog.hu/api/trackback/id/tr326621509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyorgy Nagy 2014.08.21. 14:34:52

Tarlosnak és tehetségtelen VÁROSYUNKAT SZÈTVERÖ BANDÁJÁNAK elkell tünni az őszi választások után! Ma budapesten nemlehet közlekedni mert minden felvan bontva ( vagy ujra a SZAR munkavégzés miatt ) persze felelös az nincs.az autos áll a forgalomban haladni nem lehet (a bunkó Rogán mert FALUSi volt KISZ titkár betemetteti az aluljárokat hogy még lasabban lehesen haladni ) és persze az üzemanyagokat mi àlljuk. Nekik nem számit mert a mi adonkbol autoznak.

bölcsbagoly 2014.08.21. 14:56:44

@Gyorgy Nagy: Milyen jó is volt az előző 20 év,a mikor ilyen gondok nem voltak, hiszen nem épült, nem újult fel szinte semmi! Ezt szeretnétek újra balfékek, nemde? Gyurika lassan méltán versenyezthetsz a leghülyébb balliba cimért a fórumokon. A fészbuktól kezdve, minden blogon megjelensz és fröcsögj, dühöngsz, átkozódsz, gyalázkodsz. Miért nem jársz inkább kezelésre, ha már kiraktak az elvtársaid az OPNI-ból?

böIcsbagoly 2014.08.21. 16:33:57

@Gyorgy Nagy: A lényeg, hogy ősszel az iskola kezdésnél emiatt majd kevesebben ülnek kocsiba, így kímélik a belvárost a forgalomtól.

Béres András 2014.08.21. 17:46:40

Kedves Bölcsbagoly!

Az a szomorú helyzet, hogy az ilyen dugók nem csak az autósokat érintik. A Vörösvári út szűkítése miatt valószínűleg a buszok menetideje is jelentősen nő majd. Mindez olyankor történik, amikor az Esztergom-Budapest vasútvonal is átépítés alatt van, így az aglomerációból, csak távolsági busszal lehet bejutni a városba. Tehát az autósok, a BKV és távolsági buszok utasai közösen ülnek majd a dugóban, míg a biciklisták extra adag kipufogógázt lélegezhetnek be. "Szerencsére" ez nem fog senkinek feltűnni, mert a főváros a kerület kérése ellenére sem létesített légszennyezettség mérőállomást a III. kerületben.

űrszelvény (törölt) 2014.08.21. 18:25:47

A posztból egyvalami hiányzik: egy alternatív ütemterv, és pontról pontra indoklás, hogy az miért jobb, mint amit most Tarlósék alkalmaznak. Csak úgy konkrétumok nélkül kijeleneteni, hogy akik most irányítanak azok nem értenek hozzá, az nem nehéz. Ezt bárki tudja. Ugyanúgy, ahogy beígérni az átgondoltabb ütemezést, kevesebb lezárást.

Mellékesen jegyzem meg, hogy ha rám szavaztok, akkor nem csak átgondoltabb tervek lesznek, hanem ingyen sör és csillagkapu is!

Egyébkéntis az előző körben a villamospálya volt szétbombázva, és az út szélén tartották fent a forgalmat. Most pedig megépülnek azok a műtárgyak, amik helyén akkor a forgalom zajlott, és ezekből a korábban már megépített védőcsövekbe húzzák bele az új távfűtési vezetéket. Hogyan is kellett volna akkor? Hónapokra lezárni a teljes utat azzal, hogy az út közepén és szélén egyszerre épül valami? Először talán tájékozódni kellene egy kicsit, és utána kritizálni...

bölcsbagoly 2014.08.21. 19:15:09

@Béres András: valamikor meg kell csinálják nemde? ki szereti otthon a festést, nagytakaritást. De tudjuk, hogy szükséges. Nos ez az útjavitás is az.

bölcsbagoly 2014.08.21. 19:15:45

Vigyázat mert a klónom is megjelent. Sajnos közveszélyes.

gada00 2014.08.21. 20:12:15

Az összehangolás nem a Vitezi dolga lenne?

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.08.22. 06:28:36

@űrszelvény:

űrszelvény 0 bejegyzést írt és 332 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2014.01.10. óta tag.

Ennyit rólad.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.08.22. 06:34:02

@bölcsbagoly: Igen közveszélyes, mert másolja a hülyeségeidet. Ezt diagnosztikáltam. De hiába kozmetikálod magad, a klónod értelmesebb így is mint te. Ez az igazság, te tollas hátú!

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.08.22. 06:35:05

Fogadásom van rá, hogy a frissen parkosított 1-es vonalán a növényeket meg a füvet széjjel fogják baszni.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.08.22. 06:37:48

Mondjuk űrszelvénynek igaza van. A pálya felújítása és az útfelújítás egyszerre lehetetlen lett volna. Lehet kerregni a városvezetés ellen, de a 10-es út forgalma hogy jött be volna a városba az Árpád hídra? Kerülő út nincs.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.08.22. 06:40:07

@bölcsbagoly: Kell az útjavítás, csak azt útja vitás. :-))

bölcsbagoly 2014.08.22. 07:12:39

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: szóval te vagy a csaló! Várható volt, amennyi (holt)tengernyi eszed van és mérhetetlenül pofátlan vagy, kitelik tőled. De látom még mindig nem tudod mi a különbség a diagnózis és a diagnosztika közt.

Überspannung 2014.08.22. 07:35:41

minek izgultok, jövőre már repülő autók fognak száguldozni, és nem lesz az utakra gond, van is erről egy 25 éves dokumentumfilm.

♔bаtyu♔ 2014.08.22. 09:34:28

20 év trágyáját kell eltakarítania Tarlósnak ballibsi barátaim. Ez sajnos ilyenekkel jár.

Tudom, hogy 20 évig nem találkoztatok ilyennel, dehát épp e miatt van most Tarlós.

Szar utak, lepukkant BKV járművek, lerohadt metró, ez nektek frankó volt, de nekünk, a többségnek nem.

Zsoltifiú73 2014.08.22. 09:51:06

@bölcsbagoly: György Nagy fizetett "prókátor". Sok ilyen van. Befolyásolni akarják vele a közhangulatot, mint az ehhez hasonló cikkekkel is. Ne dőljetek be nekik!

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.08.22. 13:13:36

@bölcsbagoly: Az a különbség hogy az egyiket diagnosztikálják.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.08.22. 13:14:15

@♔bаtyu♔: Mongyuk téged már tényleg ki kellene hordani a földekre.