Az 1-es villamos pályájának átadása után abban reménykedtünk, hogy véget ér végre az elmúlt hónapokban rendszeressé vált közlekedési káosz a III. kerületben. Ennek ellenére a tanévkezdés előtt ismét teljes szélességében felbontják a Vörösvári utat. Az újabb munkákat elkezdő Főtávot ugyanúgy a III. kerületi polgármesterséget főpolgármesteri címre cserélő Tarlós István felügyeli, mint az eddigi beruházásokat is.
Szokás szerint csak a forgalom korlátozása sürgős, ezután gyakran csak elhagyott munkagépeket és pihenő munkásokat látnak a dugók miatt várakozók. Ilyenkor legalább van időnk elgondolkodni és feltenni a logikusnak tűnő kérdéseket:
Tarlós István főpolgármester gyakran tetszeleg racionális mérnökember szerepben. A Fidesz előző III. kerületi polgármestere, vajon miért nem képviseli az óbudai lakosok és az adófizetők érdekét? Miért nem lehet egyszerre elvégezni a szükséges munkákat?
Mekkora pótlólagos költséggel jár az átgondolatlan, elhúzódó, több fázisban elvégzett munka, és ki felel az így elvesztegetett közpénzért?
Miért nem tájékoztatja elvárható szinten a lakosságot a várható forgalomkorlátozásokról az önkormányzat és a Fidesz kerületi szócsöve, az Óbuda újság?
Lehetőség lenne rá, hisz a fideszes Bús Balázs polgármester indítványára az idei választási évben 25%-kal, több mint 80 millió forintra emelték az Óbuda újság közpénzből történő támogatását, miközben kritikus észrevételek egyáltalán nem kerülhetnek be a kiadványba. Emellett az önkormányzat közpénzből több, a helyi fideszes városvezetést méltató kiadványt is eljuttatott a kerületieknek.
Miért nem elsődleges szempont a lakosságra hárított kényelmetlenség csökkentése?
Természetesen a felújításokra szükség van, de fontos lenne a lakosság érdekeinek figyelembe vétele és a közlekedés korlátozásának minimalizálása és az emberek jobb tájékoztatása.
Nem szerencsés, hogy politikai érdekből a választások évére koncentrálódnak a felújítások és ezáltal a forgalomkorlátozások. Ennek legdurvább példája az volt, amikor az Árpád-híd sávlezárásával egy időben több más hídon is korlátozták a forgalmat 40%-kal csökkentve a Buda és Pest közötti tömegközlekedési és autós közlekedési kapacitást.
Az ilyen átgondolatlan, kaotikus és drága beruházások is azt mutatják, hogy változásra van szükség, mind a kerület, mind a főváros vezetésében. Az Együtt-PM mind kerületi, mind fővárosi szinten racionalizálni fogja a beruházásokat. Az októberi választások után:
- új tájékoztatási politikát dolgozunk ki
- a beruházásoknál kiemelt szempont lesz a forgalomkorlátozások minimalizálása és a munkálatok idejének csökkentése
- minden beruházás előtt egyeztetünk az össze érintett céggel a Főtávval, a Vízművekkel és másokkal a tervekről, annak érdekében, hogy egyszerre, maximális hatékonysággal, gazdaságosan történjenek meg a szükséges munkák.
Ideje tettekkel is demonstrálni, hogy a politikusok dolga a köz szolgálata, azaz a lakosság érdekeinek képviselete és az elkerülhető kellemetlenségek megelőzése.
Megállapításaimat a következő Index cikkre alapoztam:
http://index.hu/belfold/budapest/2014/08/19/dugo_miatt_haborognak_az_obudaiak/